فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طرقبه شاندیز گفت: بسیج سازندگی شهرستان با کمک به اجرای ۵ پروژه عمرانی عام‌المنفعه در طرقبه شاندیز با هزینه بیش از ۶۰ میلیارد ریال در فعالیت‌های عمرانی پیشرو است.
کد خبر: ۹۵۹۶۷۶۴
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از طرقبه شاندیز، سرهنگ پاسدار روح الله پسندیده، ضمن گرامیداشت هفته بسیج سازندگی در تشریح برنامه‌های قرارگاه بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج طرقبه شاندیز در طول این هفته در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: اردوهای جهادی در شهرستان طرقبه شاندیز با مشارکت بیش از ۳۰ گروه جهادی اجرا می شود که ساخت ۲ باب منزل خانواده های کم برخوردار و ساخت یک باب منزل عالم در شهرستان سرخس از جمله این موارد است.

وی با اشاره به حضور جهادگران بسیجی طرقبه شاندیز در مناطق محروم روستایی شهرستان سرخس تصریح کرد: گروه جهادی شهید «محسن حججی» و گروه جهادی "رضوان" متشکل از خادمان چایخانه باغ رضوان حرم مطهر رضوی نیز در این اردوی جهادی همراه جهادگران طرقبه شاندیز برای اجرای برنامه های فرهنگی هستند.

پسندیده با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ نفر از جهادگران گروه های جهادی طرقبه شاندیز در مناطق محروم روستایی شهرستان سرخس حضور دارند، تاکید کرد: در راستای محرومیت زدایی و خدمات رسانی بهتر به مردم این مناطق، جهادگران اردوی جهادی ویزیت رایگان بیماران نیازمند در روستاها و ویژه برنامه برپایی چایخانه را در شب و روز شهادت امام صادق(ع) در شهر سرخس برگزار می کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طرقبه شاندیز با اشاره به برنامه های عمرانی که در طول هفته بسیج سازندگی در شهرستان اجرایی می شود، اظهار کرد:
این اقدامات، همگی با مشارکت مردم است و در سال ۱۴۰۳ نیز در طرح هایی که مردم پای کار هستند بسیج سازندگی شهرستان با تمام توان نیز کمک می کند.

وی در ادامه افزود: از جمله فعالیت های عمرانی می توان به اجرای عملیات آسفالت جاده بحران و بین مزارع روستای جاغرق اشاره کرد که این جاده، روستای جاغرق را به ۳ روستای کردینه، دهبار و کلاته آهن متصل می کند و در مواقعی که جاده جاغرق بسته می شود این جاده، ترافیک را کم می کند و جاده ای است که به طرقبه نزدیکتر می شود.

پسندیده به اجرای عملیات آسفالت جاده زشک اشاره و بیان کرد: این جاده نیز به متراژ حدود ۳ کیلومتر با ۲۵میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری می‌رسد که اجرای این طرح باعث دسترسی بهتر به روستای حیطه زشک می شود و همچنین دسترسی آسان به مکان های بکر و استفاده از طبیعت روستای زشک را فراهم می کند.

وی به اجرای عملیات آسفالت جاده مزارع چاه خاصه نیز اشاره و تصریح کرد: جهت آسفالت این جاده ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده که دسترسی سه گلخانه برند و صنعتی به جاده اصلی را فراهم کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان طرقبه شاندیز در ادامه افزود: اجرای عملیات طرح آبخیز تا جالیز که حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه داشته است با کمک به بازسازی قنات ابرده علیا، کمک به بازسازی استخر ذخیره آب ابرده علیا، کمک به بازسازی قنات روستای گراخک،
کمک به بازسازی استخر ذخیره آب روستای گراخک و کمک به بازسازی قنات دهنو در بخش شاندیز اجرا شده است، البته در موضوع اجرای عملیات آبخیز تا جالیز، بسیج سازندگی مصالح مورد نیاز را تامین کرده و نظارت را جهاد کشاورزی انجام داده است.

وی در ادامه به سایر عملیات های عمرانی اجرا شده توسط بسیج سازندگی اشاره و اظهار کرد: کمک به تکمیل خانه عالم در روستای زشک بخش شاندیز با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال نیز از جمله این عملیات های عمرانی است.

پسندیده به سایر برنامه های ویژه هفته بسیج سازندگی در طرقبه شاندیز اشاره و بیان کرد: اهدای ۱۰۰ بسته معیشتی به خانواده های کم برخوردار، اهدای ۲ کمک جهیزیه به زوج های جوان کم برخوردار در شهرستان، پاکسازی حریم رودخانه های شهرستان از زباله های رها شده با حضور بیش از ۴۰۰ جهادگر بسیجی، اجرای ویزیت رایگان بیماران در مناطق روستایی طرقبه شاندیز از دیگر برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در طرقبه شاندیز است.

وی در ادامه افزود: بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی وام های تبصره ۱۸، بازدید از طرح های دانش بنیان وام های تبصره ۱۹، بازدید از ۲۵ کلاسی آموزشی با مشارکت فنی حرفه ای، حل مشکل اصناف و دیدار با ائمه جمعه شهر طرقبه و شاندیز از دیگر برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در طرقبه شاندیز است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار