تبریز- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: آموزش و پرورش متعلق به همه مردم ایران بوده و سرنوشت تک تک افراد به آن وابسته است.
کد خبر: ۹۵۹۵۱۸۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مسعود سعادتی در نشست صمیمی خود با خبرنگاران افزود: باید نگاه مراقبتی و حمایتی به آموزش و پرورش داشت لنده تر به وظایف خود عمل کند.

وی با گرامیداشت هفته معلم، دیدار معلمان نمونه با رهبر انقلاب را از مهم ترین برنامه های این هفته دانست و ادامه داد: هر سال معظم له راهبردهای کلان تربیتی و آموزش و پرورش را در این دیدار بیان می کنند.

سعادتی برنامه زنگ سپاس در مدارس، دیدار معلمان با نماینده ولی فقیه در استان، تجلیل و تکریم از معلمان در مدارس، عیادت و دلجویی از معلمان بیمار، دیدار از معلمان پیشکسوت را از مهم ترین عناوین برنامه های هفته معلم امسال برشمرد.

وی تبیین اهمیت آموزش و پرورش و تکریم شان معلم را در این هفته مهم عنوان و بیان کرد: شان و منزلت معلمان باید همیشه حفظ و تبیین شود و هفته معلم به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری نماد و بهانه ای در این خصوص است.

سعادتی در خصوص انتخاب معلمان نمونه نیز اظهار کرد: انتخاب معلم نمونه از مدارس طبق شاخصه های فردی، شاخصه های عملکردی و اقدامات آن ها در طول سال تحصیلی لحاظ می شود که امسال 3200 معلم وارد این فرایند شدند و 121 معلم به عنوان معلم نمونه منطقه ای و در نهایت 7 معلم به عنوان معلم نمونه استانی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: در کنار تجلیل از معلمان نمونه از عوامل کیفی بخشی مدارس همچون مربیان پروزشی، مشاوران، معاونان و ... نیز تجلیل می شود.

سعادتی در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت تعلیم و تربیت و تحصیل دانش آموزان در همه نقاط استان اشاره و بیان کرد: 53 مدرسه تک دانش آموز روستایی در سطح استان داریم که در مقطع ابتدایی هستند و بای دوره متوسطه نیز اگر دانش آموز در روستاها کمتر از 10 نفر باشد در روستاهای مرکزی برای چندین روستا مدرسه و یا مدارس شبانه روزی در نظر گرفته شده است تا دانش موزان از تحصیل باز نمانند.

وی تعداد دانش آموزان باز مانده از تحصیل در استان را یکهزار نفر اعلام و اظهارداشت: این دانش آموزان به علل مختلف فرهنگی، اجتماعی، قضایی و امنیتی از ادامه تحصیل باز مانده اند که طبق بررسی ها در برخی موارد هم اطلاعات نادرست بوده است.

سعادتی افزود: تعداد مدرسه کانکسی در استان  هم 250 مدرسه است که تعداد دانش آموزان 62 مدرسه کمتر از 10 نفر است و برای دیگر مدارس بالای 10 نفر دانش آموز مدرسه ساخته و تمام شده و یا در حال  تکمیل است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین در خصوص اهمیت زنگ ورزش در مدارس نیز گفت: زنگ تربیت بدنی نباید در مارس تعطیل شود و تربیت بدنی دوره ابتدایی مهم تر از دوره متوسطه بوده و برای مهارت های ورزشی نیز در مدارس برنامه ریزی شده است.

سعادتی با بیان اینکه که سرانه فضاهای ورزشی در مدارس یک و نیم برابر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: طبق طرح سردار سلیمانی 3 حتی برای  مدارس دخترانه سالن های ورزشی دارای کف پوش در نظر گرفته شده است.

پیش از این نشست صمیمی خبرنکاران رسانه های مختلف با حضور در هنرستان و دبیرستان امام جواد(ع) مایان هفته معلم را به معلمان این مجموعه آموزشی تبریک گفتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار