در گفت و گو با بسیج مطرح شد:

رقابت ۴ هزار دانش‌آموز در بزرگترین رویداد قرآنی خراسان رضوی+تصاویر

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی از رقابت بیش از ۴ هزار دانش‌آموز در دو بخش پژوهشی و آوایی مرحله نهایی چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی در کلیه مقاطع تحصیلی این استان از هشتم تا بیست و دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۴۹۸۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱

رقابت ۴ هزار دانش‌آموز در بزرگترین رویداد قرآنی خراسان رضویبه گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، علی مهدوی خواه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی بسیج گفت: مرحله نهایی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان خراسان رضوی با حضور ۴۰۰۰ دانش آموز برتر قرآنی و در کلیه مقاطع تحصیلی از هشتم لغایت بیست و دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می گردد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی، افزود: درمسابقات امسال دانش آموزان برگزیده شهرستانها در دو بخش پژوهشی و آوایی و در ۳ گروه به تفکیک دختر و پسر به رقابت خواهند پرداخت.

وی خاطر نشان کرد : در بخش آوایی رشته های اذان و مداحی (پسران)، دعاخوانی (دختران)، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء، حفظ جزء ۳۰، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق مسابقه برگزار می شود.

این مقام مسئول افزود: در بخش پژوهشی در رشته های انشای نماز، احکام، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن کریم و گفتمان مهدویت دانش آموزان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی خاطر نشان کرد: امسال سوّمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز مقطع ابتدایی در رشته‌های اذان (پسران)، مداحی (پسران)،حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، قرائت تحقیق قرآن کریم ودوّمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی مدارس در کلیه مقاطع نیز برگزار می گردد‌.

وی تصریح کرد : این مسابقات درمرحله آموزشگاهی 11لغایت 17آذر ماه همزمان با هفته قرآن ،عترت ونماز برگزار شده است ومنتخبین به مرحله استانی دعوت شده اند وبرگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری که در مردادماه برگزار خواهد شد را ه می یابند .

مهدوی خواه درخاتمه گفت : میزبانی این دوره از رقابت ها را آموزش و پرورش زبرخان و آموزش و پرورش گلبهار برعهده دارند، که لازم است از همکاری ارزشمند این ادارات تقدیر وتشکر شود . و همچنین از حوزه علمیه خراسان که در برگزاری این دوره از مسابقات مارا همراهی نموده اند، تقدیر و تشکر ویژه دارم .

خبرنگار/سید سبحان نعمتی

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار