خبرهای داغ:
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: حدنگاری اراضی کشاورزی ۶ واحد ثبتی در خوزستان شامل آغاجری،خرمشهر،دشت آزادگان، شوش، ماهشهر و لالی تکمیل شد و این روند در سایر مناطق این استان نیز به سرعت در حال انجام است.
کد خبر: ۹۵۹۳۶۸۷
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، حسن بابایی در آیین اهدای اسناد مالکیت هفت هزار و ۵۶۰ سند مالکیت روستایی خوزستان در سالن کوثر فرمانداری اندیمشک روند صدور سند در خوزستان را قابل تجلیل دانست و افزود: اسناد مالکیت حدنگاری پنج تالاب در خوزستان، ۲ رودخانه و بزرگترین موقوفه کشور بعد از سال‌ها انتظار در دولت مردمی سیزدهم صادر شد.

وی با عنوان اینکه حدنگاری تمام اراضی کشور ملی، کشاورزی، شهری و روستایی با اولویت اراضی کشاورزی مورد تاکید دستگاه قضایی و دولت است، افزود: شفافیت اطلاعات، ساماندهی و تحول وضعیت موجود و همچنین فراهم کردن فرصت برنامه ریزی مدیریتی و اجرایی از جمله دستاورد‌های مهم تکمیل حدنگاری در کشور است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه ۵۰ درصد اراضی کشاورزی اندیمشک حدنگاری شده است، گفت: اعتبار ویژه‌ای برای تکمیل حدنگاری اراضی کشاورزی، شهری و روستایی در شهرستان اندیمشک تخصیص داده می‌شود.

وی استمرار همکاری دستگاه‌های مختلف اندیمشک برای تکمیل حدنگاری زمین‌های کشاورزی، شهری و روستایی در این شهرستان را ضروری دانست و افزود: مستندسازی، تهیه نقشه و حدنگاری تمام اراضی اندیمشک با تمهبدات فراهم شده در شهرستان به خوبی در حال انجام است و امیدواریم این حدنگاری تا سال آینده تکمیل شود.

وی با اشاره به آغاز اهدای اسناد مالکیت به اهالی شهرک بنوار ناظر اندیمشک و روستای بنیه امیدیه پس از حدود نیم قرن افزود: روند اهدای اسناد مالکیت به اهالی این ۲ منطقه که از امروز با اهدای صد‌ها سند آغاز شد تا شهریور ماه امسال تکمیل و تمام متصرفان قانونی دارای سند خواهند شد.

بابایی با اعلان اینکه مشکل ثبتی موجود در استان‌های مختلف باید به صفر برسد، گفت: کمیته‌ای ویژه در تمام استان‌های کشور برای دسته بندی، اولویت گذاری و پیگیری موانع و مسایل مرتبط با امور ثبتی تشکیل شده است.

وی گره گشایی از مشکلات ثبتی را نیازمند مشارکت فراقوه‌ای میان دستگاه‌های مختلف دانست و افزود: قوه قضاییه به تنهایی نمی‌تواند معضل‌های موجود در بخش ثبتی کشور را برطرف کند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهارکرد: گره گشایی از این مسایل نیازمند همراهی قوه قضاییه، مجریه و مقننه است و هر جا این همکاری وجود داشته دستاورد‌های خوبی رقم خورده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفری ۲ روزه به منظور برگزاری نشست‌های تخصصی درخصوص اسناد مالکیتی و بازدید از برخی شهر‌های خوزستان روز گذشته وارد استان شد.

در این آیین اسناد مالکیت تعدادی از اهالی روستا‌های بنوار ناظر اندیمشک و دونه امیدیه به نمایندگی از هفت هزار و ۵۶۰ اهدا شد.

بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی کشور حدنگاری شده و در حوزه کشاورزی، این مهم به مرز ۴۳ درصد در کل کشور رسیده است.

حدنگاری کشاورزی در ۴۰ شهرستان مهم به اتمام رسیده که تحقق این سیاست با همکاری جهاد کشاورزی و امور اراضی کشاورزی شکل گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار