خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسن مجتبی(ع) در جمع نمازگزاران مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: یکی از رسالتهای اصلی و مهم سپاه پاسداران حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۹۳۱۶۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، همزمان باسالروز تاسیس سپاه و یادبود شهدای سپاه با حضور نمازگزاران محله‌ فاطمیه و بسیجیان حوزه‌ شهدای قدس مراسمی در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) پردیسان برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام جوشقانیان ضمن بیان دستاوردهای سپاه پاسدران اظهار کرد: سپاه پاسدارن در سال ۱۳۵۸ تاسیس شد که در شورای انقلاب اسلامی و طبق اساسنامه‌ در ماده ی ۱ آن رسالت اصلی سپاه از همان اول پاسدارای و حراست از انقلاب اسلامی بوده است.
ایشان ضمن یادآوری سخنان امام که فرمودند: ما انقلاب را صادر می کنیم و این انقلاب حافظ میخواهد ابراز داشت: حراست از این انقلاب به سپاه قهرمان سپرده شده است.
وی افزود: امام خامنه ای در تعبیری مرداد ماه ۱۴۰۲فرمودند: " این مجموعه اکنون به کانون عظیم و مجهز و بزرگترین سازمان ضد تروریستی جهان تبدیل شده است، که خیلی از ارتشهای بزرگ از انجام دادن فعالیت های مثل آن ناتوان هستند".
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسن مجتبی(ع)ضمن بیان اینکه ۴۵ سال از تاسیس سپاه می گذرد و کارنامه درخشان سپاه در بحبوبه‌ی مشکلات کشور درخشان بوده است به بیان دستاوردهای سپاه درعرصه‌های مختلف پرداخت و عنوان کرد: درعرصه دفاعی و امنیتی،سپاه، این قدرت را داشت که لایه های پیچیده تروریستی را قطع بکند؛ یکی از عرصه های سپاه در مبارزه با تروریست و سازمانهای تشکیلاتی سرّی همان سالهای اول انقلاب و انفجارهای اول انقلاب قطع این قائله بود که سپاه انجام داد.
وی افزود: از بین رفتن حزب کوموله و دموکرات با ورود سپاه و فرماندهی آن از قلب کردها توسط شهید بروجردی انجام شد.
ایشان عرصه فعالیت سپاه در بند ۳ ماده۱ را بسط حکومت الله را در اقصی نقاط عالم دانست و عنوان کرد: امروز دلداگان، دل به اسلام و انقلاب بستند و خروجی های سپاه حاج قاسم سلیمانی و تهرانی مقدم بودند که شهید تهرانی مقدم آرزو داشت اسراییل نابود شود و این سردار بزرگ با عملیات مهندسی معکوس توانست موشکهایی بسازد که اکنون به قلب اسراییل زده شود و این پیروزی با اتکا به خدا و تلاش و اخلاص به دست آمد.
تلاش برای تحقق آرمانهای مقدس انقلاب یکی از وظایف سپاه بود که حجت الاسلام جوشقانیان ضمن اشاره به آن ادامه داد: سپاه توانست هر کجای عالم، عَلم و پرچم مبارزه با مستکبران عالم را بلند کند و معادلات را در منطقه جابجا کند وامروز پرچم مبارزه با اسراییل است که بلند است و البته در طوفان الاقصی آبرویی برای اسرائیل نماند و در عملیات وعده صادق که با رمز رسول الله بود اسرائیل تنبیه شد و سپاه قهرمان در این ماموریت برون مرزی و بین المللی ایفای نقش کرد.
وی افزود: تفسیر آیه"واعدوا لهم ماستطعتم من قوه و من رباط الخیل.." که آیه آرم سپاه است ازچندین آیه قبل:" ان شر الدواب عندالله... بدترین جنبندگان کسانی هستند که ایمان به خدا نمی آورند و هر عهدی را زیر پا می گذارند.." مشخص است و قانون آیات قرآن از همان اول در مقابل با مشرکان و منافقان و ظالمان ایستاده است‌. و در ادامه در آیه ۵۸ سوره انفال آمده است: با این افراد طوری برخورد کن که از همدیگر گسسته شوند و پراکنده شوند و باید تنبیه شوند.
وی عنوان کرد: دفتر کنسولگری هر کشوری در حکم خاک آن کشور است و باید طبق آیه‌ی قرآن تنبیه می شدند.
ایشان حضور مردم در خیابان روز بعد انتقام از اسراییل را نشانه‌‌ی قدرت و عزت انقلاب دانست و افزود: در این جنگ روایت ها چقدر باید کار انجام شود تا مردم در دل آمریکا و نیویورک پرچم فلسطین در دست بگیرند و این حاصل تلاش و مقاومت و انقلاب اسلامی در طول مدتها در منطقه بوده است.
حجت الاسلام جوشقانیان افزود: این موشک‌های شلیک شده آخرین دستاوردهای هوا و فضا نبود بلکه اولین‌ها بود و بنا بر گفتن نوع نیست و ما در این عملیات به نقاط ضعف آنها پی بردیم؛ عملیاتهای روانی قبل اقدام در ده روز موثر بود.
ایشان افزود: ما با ردیابی ماهواره ای و با دستاوردهای خود توانستیم آنها را سست نشان دهیم و قدرت بازدارندگی آنها را،مجبور به سکوت کرده است که اول پشتیبان رژیم منحوس یعنی امریکا، اصلا در این عملیات دیده نشد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسن مجتبی(ع) به نقش سپاه در عرصه های اقتصادی اشاره کرد و افزود: هر جا به نیروی درونی، اعتقاد و باور راسخ داشتیم شاهد رشد سپاه و دستاوردهای آن برای انقلاب اسلامی بودیم.

انتهای پیام /تقی‌نژاد

ارسال نظرات
آخرین اخبار