خبرهای داغ:
اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع تندباد و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق استان هشدار سطح زرد صادر کرد.
کد خبر: ۹۵۹۲۷۱۱
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مدیرکل هواشناسی خوزستان با توصیف شرایط جوی مبنی بر وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی تندباد لحظ‌ه ای از اواسط وقت یکشنبه ۰۲/۰۲/۱۴۰۳ تا اواخر وقت دوشنبه ۰۳/۰۲/۱۴۰۳ گفت : این شرایط موجب وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی تندباد لحظ‌های و احتمال خیزش گرد و خاک محلی و موقتی طی ساعاتی از بعد از ظهرها) بویژه روز دوشنبه می شود.

وی افزود : این شرایط در مناطق جنوب غربی، غربی و تا حدودی مرکزی موجب کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال می شود.

سبزه زاری نسبت به احتیاط در تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، اتخاذ تمهیدات لازم توسط مسئولین محترم. اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد توصیه کرد.

او همچنین با اشاره به ورود سامانه بارشی و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری از اواخر وقت یکشنبه ۰۲/۰۲/۱۴۰۳ تا اواخر وقت سه شنبه ۰۴/۰۲/۱۴۰۳ گفت : در این مدت رگبار ورعدوبرق، وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی تندباد لحظ‌های و احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق بویژه مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: احتمال لغزندگی جادهها، اصابت صاعقه، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روانآب، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به محصولات و ماشینآلات کشاورزی وجود دارد.

او نسبت به عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، توصیه کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار