خبرهای داغ:
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اعتبار برای راه اندازی مکان دائمی عرضه محصولات خانگی بانوان استان سمنان تصویب شده است.
کد خبر: ۹۵۹۲۵۱۱
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸

تصویب اعتبار برای راه اندازی مکان دائمی عرضه محصولات خانگی بانوان استان سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج، انسیه خزعلی، در سفر به استان سمنان و در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های بانوان استان سمنان در خانه تاریخی تدین سمنان در جمع خبرنگاران، با اشاره به تلاش‌های دولت برای اشتغال خانگی بانوان، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان کاهش داده شد و مشاغل خانگی رشد قابل توجهی داشت.
وی افزود: در همین راستا، ۸۰ درصد تسهیلات در قسمت مشاغل خانگی بوده و ضمن صدور مجوز‌هایی در این زمینه، تفاهم نامه‌هایی نیز با وزارت کار منعقد و مقرر شد تا ۱۰ درصد تسهیلاتی که به استانداری‌ها واگذار می‌شود به بانوان سرپرست خانوار اختصاص یابد.
معاون رئیس‌جمهور در خصوص صندوق حمایت خرد اشتغال زنان خانه دار، گفت: در گذشته، مشکلاتی در قبول ضمانت برخی بانک‌ها وجود داشت، که در سال‌جاری مقرر شد تا موانع موجود در بحث ضمانت نامه‌های بانکی رفع و حمایت از زنان خانه دار تسریع و تسهیل شود.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه بازار فروش تولیدات بانوان، بیان کرد: یکی از مسائل مهم در همه استانها، بازار و جایگاه داخلی و خارجی برای عرضه محصولاتِ هنری بانوان بوده است که خوشبختانه در همه استان‌ها تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ها انجام و در استان سمنان نیز این اعتبار تصویب شده و مکان یابی در حال انجام است.
خزعلی یادآور شد: برای بحث صادرات هم در حال رایزنی هستیم و در بخش مجازی، پلتفرم‌هایی در حال طراحی است که با کشور‌هایی که با آن‌ها در ارتباط هستیم از طریق مجازی برای فروش کالا بهره‌مند شدیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها