خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان از نهج‌البلاغه به عنوان الگویی کاربردی در سبک زندگی اسلامی یاد کرد و بر تفکر نسبت به درک مفاهیم عمیق این کتاب ارزشمند تأکید کرد.
کد خبر: ۹۵۹۲۳۷۸
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸

به گزارش خبرنگار بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن حسینی دیباجی در جمع پایوران سپاه استان سمنان با اشاره به لزوم تفکر نسبت به درک مفاهیم عمیق نهج‌البلاغه، گفت: مطالعه و تحقیق در این کتاب ارزشمند به زندگی انسان هدف و مسیر زندگی را به سمت کمال و سعادت تغییر می‌دهد.

وی با اشاره به فرازهایی از نهج‌البلاغه به عنوان الگوهای کاربردی در سبک زندگی اسلامی افزود: بر اساس آموزه‌های دینی و مذهبی، عجز یکی از آفت‌های زندگی است و هنگامی که تنبلی و ناتوانی با هم ازدواج کند حاصل آن فقر خواهد بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان با بیان اینکه انسان‌های زاهد ثروتمند هستند، افزود: نسبت به مال دنیا دلبستگی نداشته باشید تا ثروتمند شوید و بدانید بهترین زینت انسان این است که دلبسته دنیا نباشد.

دیباجی گفت: هیچ‌کس با گناه عاقبت‌به‌خیر نمی‌شود و باید بدانید تقوا و پرهیزگاری انسان را از هر بدبختی در امان نگاه می‌دارد.

وی با تأکید بر اینکه شالوده ایمان «تقوا» است، اضافه کرد: بهترین هم‌نشین انسان که به او آرامش می‌دهد راضی بودن به مقدرات خداوند متعال است و موضوع رضایت و رضایتمندی انسان به مقدّرات الهی از جمله موضوعات و مسائل اخلاق اجتماعی است که در زندگی بشر تأثیرگذار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها