خبرهای داغ:
مدیر کل بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور سازمان دامپزشکی کشور در قزوین؛
دکتر کرمی عنوان کرد: استان قزوین با توجه به تراکم بالای واحد پرورش طیور، الگوی مناسب در پیشگیری و کنترل بیماریهای دام و طیور است.
کد خبر: ۹۵۹۲۳۰۹
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵

قزوین_ به گزارش بسیج، دکتر سعید کرمی صبح امروز با حضور در اداره کل دامپزشکی استان قزوین در جریان پتانسیل های استان در زمینه طیور و اقدامات اداره کل دامپزشکی استان قزوین در راستای بهداشت و پیشگیری از بیماری های طیور قرار گرفت.

دکتر سعید کرمی مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور سازمان دامپزشکی کشور در این جلسه گفت: خوشبختانه وضعیت استان قزوین علی رغم تراکم بالای واحدهای پرورش طیور مناسب است که می تواند به عنوان یک الگوی مناسب در رعایت ضوابط امنیت زیستی و پیشگیری و کنترل بیماری های طیور در سطح کشور مطرح شود چرا که تا کنون در بحث بیماری ها موفق عمل شده است.

دکتر کرمی همچنین گفت: دفتر طیور سازمان دامپزشکی کشور در سال جاری 3 برنامه را در دستور کار دارد؛ تقسیم بندی مناطق کشور به مناطق با ریسک بالا، ریسک پایین و مناطق بدون ریسک که سیاست های بهداشتی دفتر طیور سازمان دامپزشکی کشور بر اساس این تقسیم بندی ها متغیر خواهد بود همچنین تدوین برنامه واکسیناسیون و پایش بیماری سالمونلا از دیگر مواردی بود که این مقام مسئول به عنوان اولویت های دفتر طیور در کنار اجرای سایر برنامه ها در دستور کار دارد.

دکتر مهدی جلوخانی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: استان قزوین دارای واحدهای اجداد تخم گذار منحصر به فرد در کشور و همچنین یک واحد اجداد گوشتی است و با توجه به کمیت و ظرفیت واحدهای مادر تخم گذار و گوشتی و همچنین نیمچه گوشتی و تخم گذار تجاری مراقبت ویژه ای را از منظر اقدامات بهداشتی قرنطینه ای طلب می کند.

دکتر جلوخانی ضمن اشاره به کمبود نیروی کارشناسی در اداره کل دامپزشکی استان قزوین تشریح کرد: اولین واحد جوجه کشی دارای رتبه A+ در استان قزوین قرار دارد و همچنین ظرفیت تولید طیور در استان قزوین بیش از 27 میلیون قطعه است که بیش از 16 میلیون قطعه در حال حاضر فعال هستند و در همین راستا اداره کل دامپزشکی برنامه های مراقبت فعال و غیر فعال، نمونه برداری های دوره ای، تشکیل جلسات مشترک با استانداری و دستگاه های اجرایی ذیربط و اطلاع رسانی های بهداشتی از طریق ارسال پیامک و توزیع پوستر و بروشور و کلاس های آموزشی در دستور کار دارد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها