خبرهای داغ:
تحلیلی بر چرایی طراحی و ساخت مجتمع تجاری در مهرگان توسط مدیریت شهری محمدیه
  شهردار محمدیه گفت: با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر عملیات احداث ۱۱۰ واحد تجاری در قالب یک مجتمع تجاری آغاز شد و با توجه به زمان بندی صورت گرفته از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است. 
کد خبر: ۹۵۹۱۷۸۷
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸

قزوین_ به گزارش بسیج، مجتمع ­های تجاری از جمله پدیده­­ های نوین در توسعه شهری در دهه ­های اخیر هستند که در شهرها مورد توجه قرار می گیرند. با توجه به گسترش شهرها ایجاد فضاهای شهری و مراکز جدید امری بدیهی و اجتناب ناپذیر است.

طراحی مراکزی تحت عنوان مراکز خرید یا مجتمع های تجاری با کاربری چند منظوره تحت عناوین مراکز تجاری ، تفریحی و اداری با توجه به ایجاد شادی و نشاط اجتماعی از نشانه های جامعه سالم است. برای شاد بودن و سلامت محیطی باید مولفه امید به زندگی را افزایش داد، چون امید به زندگی و شاد بودن باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود. 

اهمیت طراحی شهری در توسعه مراکز خرید و مجتمع های تجاری به جایی رسیده است که امروزه تعدادی واحد تجاری در کنار فضاهای پذیرایی و واحدهای اداری و فضای فرهنگی جانمایی و احداث می شود. تجمیع واحدهای صنفی در یک مکان نه تنها زمینه تسهیل تردد شهروندان و کاهش ترافیک را در بر دارد بلکه زمینه پیشگیری از آلودگی های صوتی را فراهم می کند. در واقع نگرش به مجتمع های تجاری به عنوان محیطی برای افزایش تعاملات اجتماعی نیز باید نگریسته شود.

در گذشته بازارهای سنتی به عنوان فضایی برای نمود فرهنگی شهرها و قوم های مختلف مطرح بوده اند و این بازارها علاوه بر کارکرد اقتصادی، کارکردهای مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را نیز بر عهده داشتند.

 اما با توسعه شهرها و جمعیت در محلات مختلف و تغییر نوع عرضه کالا به مشتری، لزوم احداث مراکز تجاری با ساماندهی بخش هایی شامل فضاهای تفریحی، رستوران، عرضه تهیه پوشاک، خوراک و سایر مایحتاج شهروندان بیشتر احساس می شود.

در ادامه اقدامات سازنده مدیریت شهری محمدیه؛ شهرداری این شهر در حال احداث طراحی و ساخت مجتمع تجاری در راستای رفاه حال شهروندان در مهرگان می باشد.

 محمد پیری شهردار محمدیه در گفت و گو با خبرنگار بسیج جانمایی و احداث مجتمع های تجاری را یکی از ضروریات شهرها دانست و گفت: 

با توجه به اینکه شهر مهرگان از شهرهای جدید محسوب می شود و احداث مسکن ملی نیز در این شهر در حال انجام است لزوم طراحی و احداث یک مجتمع تعمیرگاهی، خدماتی و رفاهی احساس می شد. 

وی تصریح کرد: بر همین اساس با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر عملیات احداث ۱۱۰ واحد تجاری در قالب یک مجتمع تجاری آغاز شد و با توجه به زمان بندی صورت گرفته از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است. 

شهردار محمدیه با بیان اینکه این مجتمع تجاری در راستای رفاه حال شهروندان مهرگان و محمدیه احداث خواهد شد خاطر نشان کرد: این مجتمع تجاری دارای بخش های تعمیرگاهی، عرضه قطعات و لوازم یدکی، سرویس بهداشتی، رستوران و فروش میوه و تره بار خواهد بود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها