همزمان با بزرگداشت روز ملی عطار در نیشابور:
 هم‌زمان با ۲۵ فروردین سالروز ملی بزرگداشت شیخ فریدالدین عطار نیشابوری زنگ عطار در دبیرستان نمونه عطار نیشابوری با حضور مسئولین، عارفان و ادب دوستان شهر علم و ادب نواخته شد.
کد خبر: ۹۵۹۱۳۵۸
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از نیشابور، مهدی دونده، معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور در آیین نواختن زنگ عطار در نیشابور اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در رفتار و اشعار عطار قابل الگوپذیری است.

وی با اشاره به اینکه همه ما دلمان با عطار است و باید به‌عنوان مهد فرهنگ و تمدن هر روز با عطار بمانیم افزود: ابرشهر ایران‌زمین با وجود فرهنگ ایرانی و اسلامی و داشتن سه روز ملی شیخ فریدالدین عطار نیشابوری، حکیم عمر خیام نیشابوری و یادروز ورود حضرت امام رضا علیه‌السلام به نیشابور و نقل حدیث سلسله الذهب نمونه‌ای از شناسنامه فرهنگی ایران و جهان است.

در ادامه این آیین سید مهدی قاضی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور عنوان کرد: بسیار خرسندیم که در راستای سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش نیشابور در ساحت‌های مختلف تربیتی گام برداشته‌ایم.

وی اعلام کرد: جشنواره بر بال سیمرغ و تجلیل از ۳۰ دانش‌آموز برتر دوره ابتدایی، برگزاری مسابقه تا سیمرغ بین دانش‌آموزان متوسطه و اجرای آن در سطح استان و نواخته شدن زنگ عطار نیشابور در دبیرستان نمونه عطار از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در این روز ملی است.

قاضی بیان کرد: یکی از اهداف مهم آموزش‌وپرورش نیشابور، انگیزه‌بخشی و توجه به توانمندی‌های دانش‌آموزان است و تلاش کردیم برنامه‌های مهم روز ملی عطار نیز توسط دانش‌آموزان اجرا شود.

گفتنی است، در این مراسم خوانش غزلیات عطار، سخنرانی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری توسط اساتید و دانش‌آموزان اجرا شد

ارسال نظرات
پر بیننده ها