خبرهای داغ:
دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس، از برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس با شعار محوری «فراشیراز» خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۹۱۲۶
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، وحید نمازی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ظرفیت هنری استان فارس قابل مقایسه با هیچ نقطه‌ای از کشور نیست و سال قبل، بنا را بر این داشتیم که با این ظرفیت، تولیداتی در شأن این استان داشته باشیم که توسعه و‌ جامعه مخاطبی فراتر از شهر شیراز باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه ادبیات پایداری هر 45 روز یک کتاب با ناشر ملی منتشر شد، از توزیع موفق این کتاب‌های یاد کرد و گفت: برخی از این کتاب‌ها حتی به چاپ چهارم رسید.

مدیر حوزه هنری فارس و دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی در این استان با اشاره به حوزه رمان و داستان، از اجرایی شدن باغ رمان در استان فارس با 7 عنوان رمان خبر داد و افزود: در بحث نمایشنامه، طرح آینه در آینه با 10 نمایشنامه مبتنی بر زیست بوم فرهنگی فارس تولید شده است.

به گفته وی در حوزه فیلم و تصویر نماهنگ بیعت آب‌ها با رونمایی در شبکه یک سیما و همزمان با تمام شبکه‌های ملی از پرمخاطب‌ترین نماهنگ‌های تلویزیون بود و 11 مستند شهدا هم در حال تولید است.

نمازی با اشاره به فعالیت‌های حوزه موسیقی، تصریح کرد: هنرمندان استان فارس جزو اولین هنرمندانی بودند که در جریان طوفان الاقصی عکس‌العمل نشان دادند و در سطح عمومی جامعه هم مخاطبان خوبی را جذب کرد.

مدیر حوزه هنری فارس با اشاره به نزدیک شدن به هفته هنر انقلاب، تصریح کرد: در دهمین برگزاری این هفته، محوریت کار با عنوان فراشیراز و توجه جدی به جامعه هنری از فردا آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکرد ما امسال چهره‌سازی و معرفی چهره سال هنر انقلاب فارس است، گفت: بنابر این است که با یک فضای تعاملی چهره سال هنر انقلاب را در استان و در همه رشته‌ها بعد از عید فطر همراه با معرفی شهید شاخص سال هنرمندان انتخاب شود.

نمازی گفت: رویکرد سال پیش را در حوزه زیرساخت، در یک بازه زمانی کوتاه مدت سینما تارخ توسط موسسه بهمن سبز در روز شیراز به بهره‌برداری می‌رسد و سینما شیراز و ایران بعد از آن بازسازی خواهد شد.

به گفته وی، آغاز به‌کار مجموعه کمپلکس کامل فرهنگی سینما پرسیا و پیام در‌ کنار کاخ نور در سال جاری خواهد بود.

مدیر حوزه هنری فارس و دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی در این استان با اشاره به برگزاری اجلاسیه سرداران، امیران و 15 هزار شهید فارس، گفت: بخش زیادی از تولیدات حوزه هنری هم در همین راستا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها