خبرهای داغ:
مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون از رزمایش جهادگران فاطمی در عرصه‌های کشاورزی و دامپروری در ایام نوروز در شهرستان کازرون خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۸۳۰۲
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون اظهار داشت: امروز تأمین امنیت غذایی پایدار برای کشور نیازمند پژوهش، آموزش و ترویج است و توجه به تولید ملی در یک جامعه می‌تواند نقشی بی‌بدیل در زمینه شکوفایی اقتصادی ایفا کند و به نحو مؤثری شرایط اقتصادی مناسبی را برای رشد و توسعه مهیا سازد تا انگیزه‌های فراوانی را برای نیروهای انسانی و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دامپروری ایجاد نماید.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت امنیت غذایی در جامعه افزود: مقام معظم رهبری همواره بر مقوله خودکفایی محصولات اساسی کشاورزی تأکید ویژه ای داشته‌اند چرا که یکی از گام‌های اساسی به منظور تحقق امنیت غذایی، رسیدن به خودکفایی در تولیدات محصولات استراتژیک غذایی می باشد.

مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون بارزترین تجلی و نمونه عینی مشارکت مردم در اقتصاد و تولید را بخش دامداری دانست و خاطر نشان کرد: توسعه و پیشرفت اقتصادی در همه ابعاد بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و در بین این مشارکت، وقتی پای مقوله امنیت غذایی به میان می آید، نیاز هر روز مردم در این مشارکت اهمیت بیشتری پیدا می کند.

 شفیعی یکی از راهکارهای اساسی رسیدن به امنیت غذایی را اصلاح الگوی مصرف جامعه برشمرد و تصریح کرد: تقویت فرآیند بازاریابی، اصلاح الگوی مصرف و توجه هر چه بیشتر به بسته بندی و توزیع درست محصولات غذایی برای جلوگیری از اتلاف آنها از وظایف مهمی است که مسئولین و مردم در هر جامعه‌ای باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم علاوه بر تحقق امنیت غذایی در سطح جامعه، نقش بارزی در خلق ثروت، اشتغال‌زایی، افزایش بهره ‎وری و رشد اقتصادی خواهد داشت.

 شفیعی با بیان اینکه رزمایش جهادگران فاطمی با هدف ارتقای سلامت و امنیت غذایی جامعه و حمایت از تولید ملی و خودکفایی در بخش کشاورزی و دامپروری اجرا شده است، ابراز داشت: ویزیت و واکسیناسیون رایگان دام، ضدعفونی جایگاه دام، آموزش بیماری ها و تغذیه دام سبک‌ و‌ سنگین و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی برای باغداران و کشاورزان تحت پوشش مربیان جهش تولید از مزایای این رزمایش است و علاوه بر حضور میدانی مربیان طرح جهش تولید در زمین های کشاورزی مناطق تحت پوشش و راهنمایی و مشاوره رایگان به بهره برداران بخش کشاورزی، بیش از 16 هزار رأس دام سبک و سنگین توسط سه تیم گروه جهادی شهدای کشاورزی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون واکسینه شدند.

وی با اشاره به اینکه مهندسین جهادگر همواره نشان دادند که در عرصه های مختلف و محرومیت زدایی جهت تحول در اقتصاد خانواده های محروم می توانند حضوری به موقع و فعال داشته باشند، گفت: بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون در راستای نهضت سراسری جهش تولید در حوزه کشاورزی و دامپروری بصورت مستمر مشکلات جامعه کشاورزی و عشایری را رصد و دنبال نموده که در این مقوله از نقطه نظر نخبگان و مهندسین خبره بخش کشاورزی و دامپروری جهت حل مشکلات این دو قشر مولد و زحمتکش جامعه استفاده می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها