خبرهای داغ:
مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون، ارتقا و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از درختان و منابع طبیعی، از اهداف هفته درختکاری عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۸۴۶۶۴
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون در حاشیه مراسم روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اظهار داشت: کاشتن درخت و ایجاد فضای سبز یکی از وظایف اسلامی و اجتماعی مسلمانان محسوب می شود و تبیین مبانی اصیل اسلامی آن برای مردم از جمله وظایف مبلغین دینی و مسئولین مربوطه می باشد.

وی، درخت را نماد آبادانی و شاخص سرسبزی و خرمی و همچنین مظهر زندگی و باعث لطافت هوا دانست و افزود: امروزه این حقیقت به خوبی اثبات شده است که با تقویت و توسعه درختکاری می توان با بحران های زیست محیطی مقابله کرد و وجود درختان علاوه بر اینکه تأثیر عواملی چون نور خورشید، باران و باد را تعدیل می کند، موجب می شود گرد و غبار و عوامل آلاینده هوا کاهش پیدا کنند.

مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون با بیان اینکه گیاهان و درختان نقش بسیار مهمی در زندگی بشر دارند، خاطر نشان کرد: تعادل دمای محیط، تلطیف هوا، حفاظت از خاک و تأمین بخشی از مواد غذایی مورد نیاز انسان، اندکی از سودمندیهای فراوان درخت است بطوری که در فرمایش ائمه معصومین (ع) از تأثیر مثبت گیاهان بر جسم و جان آدمی آثار بسیاری به ما رسیده است.

مهندس شفیعی هدف از برگزاری این مراسم را ارتقا و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از درختان و منابع طبیعی دانست و تصریح کرد: متأسفانه امروز درختکاری به یک کار نمایشی در هفته درختکاری تبدیل شده است، در حالی که اگر اهمیت درخت و آثار آن برای ادامه زندگی، بیشتر برای مردم تبیین گردد و درختکاری در زمان مناسب، و راههای نگهداری از آن به صورت یک فرهنگ درآید، نتیجه مطلوب تری بدست خواهد آمد.

وی در ادامه با بیان اینکه گیاهان در بهبود آب و هوای یک شهر و پالایش گرد و غبار نقش بسیار مؤثری دارند، یادآور شد: توسعه فضای سبز شهری در جهت کاهش آلودگی‌های شیمیایی هوای شهرها در کنار عواملی همچون ایجاد منابع گذران اوقات فراغت برای شهروندان از جمله ضروریات زندگی شهرنشینی می‌باشد.

به گزارش بسیج، تعداد 500 اصله نهال مرکبات به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری توسط گروه جهادی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستاهای مناطق مختلف شهرستان کاشته شد.

انتهای پیام/
 
 
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها