خبرهای داغ:
آیین گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی سپاه در ناحیه مقاومت بسیج ارسنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۶۱۰۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، مراسم گرامیداشت این هفته از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ارسنجان با سخنرانی حجت الاسلام دکتر محمودی زاده مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس و با حضور جمع زیادی از بسیجیان، امام جمعه شهرستان ارسنجان،نخبگان، هادیان سیاسی و مربیان عقیدتی بسیج برگزار شد.

حجت الاسلام محمودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ارسنجان در این مراسم ضمن بیان گوشه ای از فعالیتهای دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ارسنجان با بیان حدیث"لا اُخبِرُكُم عَنِ الأجوَدِالأجوَدِ ؟ اللّه ُ الأجوَدُ الأجوَدُ ، وأنا أجوَدُ وُلدِ آدَمَ ، وأجوَدُكُم مِن بَعدي رَجُلٌ عُلِّمَ عِلما فنَشَرَ عِلمَهُ ، 0يُبعَثُ يَومَ القِيامَةِ اُمَّةً وَحدَهُ ، ورَجُلٌ جادَ بِنَفسِهِ للّه ِِ عَزَّوجلَّ حَتّى يُقتَلَ" اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: آيا شما را از بخشنده ترين بخشنده خبر ندهم؟ خداوند بخشنده ترين بخشنده است. و من بخشنده ترين فرزند آدم هستم و بعد از من بخشنده ترين شما، مردى است كه دانش را آموزش دهد و از اين راه دانش او پخش شود. او در روز قيامت به تنهايى همچون يك امت برانگيخته مى گردد و نيز مردى كه در راه خداوند عز و جل جانبازى كند تا كشته شود."

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس هم در این مراسم، شهدایی که در عرصه های مختلف مجاهدت کرده و در نهایت خون خود را دادند، نمونه بارز بخشنده ترین بخشندگان دانست و با اشاره به جانفشانی‌های سردار سلیمانی و سردار زاهدی و تلاش‌های بی وقفه تربیتی شهید بهشتی تصریح کرد: بعضی شهدا شهادتشان در جهان تاثیر گذار بود.

وی با تشریح عملیات وعده صادق خاطر نشان کرد: شهید زاهدی چهل سال مانند هم‌رزمان خود از جمله شهید سلیمانی به دنبال شهادت بود و در نهايت در کنار حرم مطهر حرم زینب(س) در کنسولگری دمشق خون خود را تقدیم اسلام کرد و خون این شهید اثری داشت که بعد از آن عملیات غرورآفرین وعده صادق عملیاتی شد.
حجت‌الاسلام محمودی زاده ادامه داد: هر چند سالها ایران اقدامی آشکار در برابر جنایات رژیم صهیونیستی انجام نداده بود و آنها با پشتوانه قدرت‌های بزرگ مثل آمریکا فکر میکردند ایران قدرت پنجه در پنجه شدن با رژیم غاصب صهیونیستی را ندارد، ولی تاثیر خون شهید زاهدی همه معادلات پوچ آنها را بهم زد و با عملیات وعده صادق رژیم صهیونسیتی تنبیه شد.

وی با بیان اینکه شهادت شهید مطهری به زیبایی هفته معلم وهفته عقیدتی سیاسی نام گذاری شده، اظهار داشت:گروه دوم حدیث نورانی پیامبر اکرم(ص) کسانی هستند که در تعلیم و تربیت تلاش می کنند و در رأس انها روحانیون و مربیان عقیدتی سیاسی هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس در پایان سخنان خود به بیان ویژگی‌های شهید مطهری پرداخت و گفت: شهید مطهری مقتضیات زمان ونیاز مخاطب را درک میکرد و بر اساس همین مقتضیات سخن گفته و مطلب می‌نوشت.

حجت‌الاسلام محمودی زاده دومین ویژگی شهید مطهری را بصیرت نافذ و دشمن شناسی او دانست و تصریح کرد: اگر کسی شهید مطهری را نشناسد و سخنان ایشان را الان بشنود فکر میکند که شهید بزرگوار بعداز حمله به غزه در مورد رژیم صهیونیستی صحبت کرده است،هر چند که این سخنان برا پنجاه سال پیش بوده و او با بصیرتی که داشت جبهه خودی را از جبهه نفاق تشخیص می داد.

وی، از ایمان خالص و ولایت مداری به عنوان سومین وچهارمین ویژگی شهید مطهری نام برد و گفت: شهید بزرگوار همیشه خود را شاگرد امام و سرباز ولایت می‌دانست.

در پایان این مراسم باشکوه، از فعالان عرصه جهاد تبیین و مربیان عقیدتی شهرستان ارسنجان تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار