خبرهای داغ:
در آستانه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، اولین نشست جهاد تبیین ورزش وجوانان استان فارس با حضور مربیان جوان هیات کونگ فو کلانشهر شیراز به همت بسیج ورزشکاران فارس برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۶۱۸۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، در آستانه شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، اولین نشست جهاد تبیین ورزش وجوانان استان فارس در سال ۱۴۰۳ با حضور مربیان جوان هیات کونگ فو کلانشهر شیراز در سالن اجتماعات اداره کل ورزش وجوانان استان فارس و با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران فارس برگزار شد.

رضا بهارلو رئیس هیات کونگ فو شهرستان شیراز در آغاز این نشست، گزارشی از فعالیت کمیته مربیان جوان هیات تکواندو شهرستان شیراز ارائه و پیشنهاداتی را جهت ترغیب و تشویق جوانان جهت مشارکت و جذب حداکثری در حوزه های مختلف ورزش بیان داشت.

در ادامه این نشست، شکرالله مسکویی مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه فجر استان فارس با تبریک هفته فرهنگ پهلوانی و روز قشر بسیج ورزشکاران اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری مردم فارس در همه عرصه ها پیشتاز و فارس در اوج قله است و در قله بودن استان فارس را باید در همه زمینه های فرهنگی، اخلاقی، و ورزشی ثابت کنیم.

مسکویی تصریح کرد: استان فارس امسال شاهد بزرگترین رویداد فرهنگی پس از انقلاب اسلامی تحت عنوان کنگره ملی پانزده هزار شهید استان فارس در آبان ماه خواهد بود و در این راستا، دومین اجلاسیه شهدای ورزشکار استان فارس در شهریور ماه جهت تجلیل از مقام شامخ شهدای ورزشکار و خانواده های آنها در دستور کار کمیته ورزش وجوانان کنگره ملی پانزده هزار شهید استان فارس قرار دارد.

حجت الاسلام یوسفعلی استاد حوزه و دانشگاه و مدرس مدیریت تعلیم و تربیت سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس در این نشست در خصوص جهاد تبیین و اخلاق در ورزش و منش پهلوانی و رسم جوانمردی اظهار داشت: توجه به مسائل فرهنگی در ورزش خصوصا در ورزش های رزمی کاملا مشهود است و بیان کلمات و جملات و نحوه احترام در ورزش های رزمی که از شرق آمده است، ولی در کشور ما رشته چوگان که بیش از دو هزارسال قدمت دارد، به علت سهل انگاری و عدم توجه به پیشینه و ریشه این ورزش در هندوستان ثبت شده است.

حجه الاسلام یوسفعلی با اشاره به پیشینه المپیک تصریح کرد: قهرمانی با پهلوانی فرق دارد و عمر قهرمانی خیلی کم است، ولی پهلوانی همیشه ماندگار است و شما مربیان جوان رشته تکواندو همت کنید ورزشکار پهلوان و جوانمرد تربیت کنید تا در دلها ماندگار شوید.

در ادامه، دکتر رحیم خداجو مدیر کل ورزش وجوانان استان فارس از همکاری و تعامل سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس در توسعه و پیشرفت ورزش وجوانان استان خصوصا در موضوعات فرهنگی و تشکیل سلسله نشست های کارگروه راهبردی ورزش استان، جهاد تبیین و شورای اندیشه ورز و مربیان فرهنگی قدردانی کرد و حضور مربیان جوان رشته تکواندو شهرستان شیراز را در نشست جهاد تبیین در ورزش استان فارس را زمینه ساز حرکت فرهنگی نوین دانست و از مربیان جوان ورزش استان فارس خواست در تربیت ورزشکاران اخلاق مدار تلاش کنند و احترام به پیشکسوتان و بزرگان و پدر و مادر را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش بسیج، در پایان این نشست از مربیان جوان هیئت کونگ فو با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار