خبرهای داغ:
استاندار خوزستان گفت: رونق محافل قرآنی در جامعه و نسل جوان راهکار مناسبی برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان است.
کد خبر: ۹۵۸۸۰۶۹
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، علی اکبر حسینی محراب شامگاه چهارشنبه (۸ فروردین) در محفل انس با قرآن که با حضور قاریان استان خوزستان برگزار شد، افزود: امیدواریم وظیفه خود را در رابطه با نشر قرآن کریم به درستی انجام داده و نسبت به اصول و احکام قرآن اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی با عنوان اینکه قاریان، حافظان و مفسران قرآن توسط نور الهی هدایت می‌شوند، ادامه داد: کسی که با قرآن آشنا شود، قدرت تشخیص حق از باطل را پیدا می‌کند و قرآن به عنوان قطب نما، انسان را با خدای خود و فطرت پاک آشنا کرده و به بالاترین درجه الهی نزدیک می‌کند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: تمسک به قرآن موجب سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت می‌شود و باید تلاش کرد با برپایی محافل قرآنی، زمینه جذب بیشتر جوانان را به فرهنگ علوم قرآنی فراهم کرد.

حسینی محراب اظهار کرد: قاریان و حافظان از همراهان خود سبقت گرفته و در کار‌های خیر پیشتاز هستند و الگوی مناسبی برای دیگران به شمار می‌روند.

وی افزود: جامعه قرآنی استان در همه زمینه‌ها الگو و سرآمد بوده و باید با کار بیشتر در مدارس و دانشگاه ها، نسل جوان را با خود همراه کرده و جریانات شیطانی را شکست داد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه قاریان باید به طور مستقیم تعالیم قرآن را به افراد تشنه قرآن و دین منتقل کنند و موانعی که باعث گسترش محافل قرآنی شده را برطرف و همه افراد از جمله ائمه جمعه و جماعات و مسئولان را به نشر و گسترش قرآن سوق دهند، ادامه داد: جامعه قرآنی استان باید هم افزایی بیشتری داشته باشند و این محافل قرآنی باید تکثیر شود تا جوانان ما بیشتر به قرآن گرایش پیدا کنند و باید مسئولان را نسبت به سرمایه گذاری در قرآن ترغیب و تشویق کنند.

در پایان مراسم از قاریان و حافظان برجسته استان خوزستان تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها