خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان گتوند با اشاره به استقبال مهمانان نوروزی از سد گتوند علیا گفت: روزانه ۲۰۰۰ هزار نفر از این سد بازدید می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۸۷۹۱۲
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
بازدید روزانه ۲ هزار نفر از سد گتوند

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، عباسی زاده در این خصوص اظهار داشت: به دلیل قرار گرفتن این سد در ناحیه کوهستانی از جاذبه‌های دیدنی و زیبای این منطقه محسوب می‌شود و اکنون بعد از گذر ۱۲ سال در ایام تعطیلات نوروزی امکان بازدید گردشگران و مسافران از این سد و منطقه پیرامونی آن فراهم شده است.

فرماندار گتوند افزود: پس از گذشت ۱۲ سال به رغم فضای محیطی زیبای این سد و پیرامون آن، برای حضور گردشگران، تاکنون اقدامی در این رابطه صورت نگرفته بود، اما بنا به تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته، با تمهیدات و برنامه ریزی انجام شده، مجوز حضور گردشگران و مسافران نوروزی برای بازدید از سد گتوند در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ فراهم شده است.

وی با اشاره به استقبال پرشور مسافران و گردشگران نوروزی از سد بزرگ گتوند نیز عنوان کرد: امیدورام با پیگیری‌های صورت گرفته در طول سال و مخصوصا ایام تعطیلات نوروز برای جذب گردشگران مهیای بازدید شهروندان شود.

وی اظهار داشت: افراد بازدید کننده از سد حتما به توصیه‌های ماموران حفاظت توجه کنند و از رفتار‌های پرخطر و آلوده کردن آب و محیط زیست سد و پیرامون آن خودداری کنند.

فرماندار گتوند خاطرنشان کرد: سد گتوند، دریاچه آن و محیط بکر و زیبای اطراف سد، ظرفیت خوبی برای گردشگری است که می‌توان در آینده برای استفاده مردم در طول سال برنامه ریزی کرد.

وی افزود: سد‌ها و نیروگاه‌های وابسته به آنها علاوه بر اینکه یکی از منابع مهم تامین آب و انرژی برق و… هستند، با ایجاد مناظر خاص خود، ظرفیت‌های بزرگی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری نیز محسوب می‌شوند.

عباسی زاده در پایان اظهار داشت: توجه به جنبه‌های تفریحی در سد‌ها به دلیل ویژگی‌ها، جاذبه‌ها و زیبایی‌های خاص خود در بسیاری از کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه به عنوان یکی از اهداف اولیه و یا ثانویه مورد توجه بوده و در کشور‌های پیشرفته در سال‌های اخیر بسیاری از سد‌ها با این هدف احداث شده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار