خبرهای داغ:
یک کارشناس مسائل دینی:

تسلیم شدن در برابر خواست الهی، انسان را به کمال نزدیک‌تر می‌کند

تبریز- یک کارشناس مسائل دینی گفت: مهم‌ترین چیز در مواجهه با سنت‌های الهی، همه چیز را از فضل خدا دانستن و رضایت به خواست و مقدرات الهی است.
کد خبر: ۹۵۸۷۵۴۲
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمود فراهی در جمع کارکنان سپاه میانه سنت‌های الهی را از قوانین حتمی و تغییرناپذیر خدا دانسته و بر فهم و شناخت آن‌ها به عنوان عامل اصلی سربلندی در امتحانات و آزمایشات الهی، تاکید کرد.

   وی با تشریح سنت امتحان به عنوان بخشی از سنت‌های الهی، اظهار داشت: سنت امتحان از سنن عام و فراگیر الهی است که به صورت فردی، گروهی و اجتماعی جلوه‌گر شده و تمام دوران زندگی انسان را تحت پوشش و تاثیر قرار می‌دهد و سربلندی در این سنت، آمادگی و توجه خاصی می‌طلبد.

   حجت‌الاسلام فراهی پرهیز از ناپسندها و روی‌ آوردن به کارهای شایسته، ایجاد حرکت و پویایی، خودشناسی و بروز استعدادهای فردی، تذکر و هوشیار سازی از غفلت، نیل به درجات بالاتر ایمان و تادیب ظالمان و ستمگران را از مهمترین اهداف سنت امتحان برشمرد و افزود: انسان با نوع و تعداد و یا فقدان فرزندان و یا با زیادی و کمی اموال بصورت مستمر مورد آزمایش الهی قرار می‌گیرد تا ایمان و اعتقادات او مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.

   وی گشایش‌ها و تنگناها را از موارد عام و اموال و اولاد را از جمله موارد خاص سنت امتحان دانسته و تصریح کرد: در همه حال باید به رضای الهی گردن نهاده، همه چیز را از فضل الهی دانسته و بر مقدرات او صبور و راضی باشیم تا جزو موفقین این سنت قرار گیریم. 

   کارگاه اخلاقی، دینی و اعتقادی کارکنان سپاه میانه در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار