خبرهای داغ:

برگزاری همایش هم اندیشی مسئولان بسیج شهرداری مراکز استان ها در تبریز

تبریز- رئیس مجمع عمومی بسیج شهرداری مراکز استان ها با اعلام این خبر گفت: نخستین همایش این مجمع زمستان سال گذشته در تهران برگزار شد و دومین آن در تبریز در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۵۹۹۵۸۵
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، محمد مهدی حسن زاده در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگاران، مفاهمه مشترک، تعریف اقدامات و تبدیل کارهای موفق به الگو را از اهداف مهم مجمع بسیج شهرداری ها عنوان کرد.

وی افزود: مسأله اول به دست آوردن ماموریت های بسیج شهرداری در استان هاست تا طبق آن سند راهبردی را تنظیم و در شهرداری ها پیاده کنیم یعنی نسبت به کارکنان و مردم شهر همچنان که شهرداری موظف است بسیج هم می تواند ورود داشته باشد.

حسن زاده ادامه داد: بسیج شهرداری در این تعریف سازمانی می شود به گستره شهرداری ها که مخاطب و ماموریت خاص خود را دارد و در رده سپاه و بسیج و هم در ساختار شهرداری می تواند مستقل تلقی و انجام ماموریت داشته باشد.

وی تربیت نیروی ارزشی، تراز انقلاب، ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی و قدرت بسیج کنندگی را از دیگر وظایف بسیج  ها برای مأموریت های شهرداری در خدمت به مردم خواند.

حسن زاده خاطرنشان کرد: بسیج شهرداری ها در مقام های مختلفی می توانند انجام وظیفه کنند به عنوان سیاست گذار در هیات های اندیشه ورزی،تصمیم ساز در برخی زمان ها، نهاد هدایت کننده در ماموریت های انقلابی و مجری برنامه هایی مختص خود مانند راهیان نور برای کارکنان، توسعه و ترویج گفتمان، اقتصاد مقاومتی ومردمی کردن کارها که برای این برنامه ها بین ظرفیت های سپاه و شهرداری نهاد هماهنگ کننده باشند. 

وی پیگیری کننده در تحقق ماموریت ها و مطالبه گری را از دیگر ماموریت بسیج شهرداری دانست و تاکید کرد: بسیج شهرداری در جایی که نیاز است می تواند ندای مردم باشد و از پیامدهای سوء در جامعه پیشگیری کند.

مسئول بسیج شهرداری تبریز نیز در ادامه با اشاره به برگزاری این همایش در تبریز گفت: در بسیج شهرداری ها خلائی بود که برای پر کردن آن مجمع عمومی بسیج شهرداری ها تشکیل یافت.

رحیم ملاحسینی افزود: دومین همایش آن در تبریز در ادامه اولین مجمع و طبق مطالبات شهرداری تبریز برای اجرای برنامه ها ایجاد شد.

وی جام پرچم را الگویی برای دیگر استان از مهم ترین برنامه های ورزشی عنوان و بیان کرد: در این جام 30 هزار نفر زیر 14 سال نونهال و نوجوان شرکت کردند و در قالب آن مدال های برگزیدگان با تمثال شهدا از دیگر حرکت های ارزشی بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار