خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: رمز ماندگاری دفاع مقدس مهر و محبتی است که از سوی خداوند در دل مردم نسبت به شهدا ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۵۸۶۹۰۲
|
۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰

سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در مراسم تجلیل از دست اندرکاران راهیان نور گفت: بسیاری از افراد برای روان شدن امور راهیان نور تلاش کردند و انشالله مورد عنایت شهدا قرار بگیرند.

او افزود: یکی از موضوعاتی که بسیار اهمیت دارد، رمز ماندگاری دفاع مقدس است که برای همه به عنوان یک تابلوی هدایتگر مهم است و اقصی نقاط کشور، افراد حضور می‌یابند.

سرتیپ شاهوار پور با اشاره به آیات قرآنی بیان کرد: خداوند در کتاب آسمانی خود می‌گوید انسان مجاهد کسی است که از جان و مال فرزندانش برای رضای خدا میگذرد و پاداش آن نیز مهر و محبتی است که نسبت به او در دل دیگران قرار داده می‌شود و روز به روز جوشش نسبت به شهدا بیشتر می‌شود.

او اظهار داشت: در راهیان نور حس خاصی بین افراد و این خاک (مناطق عملیاتی) پیدا می‌شود که به دلیل وجود خون شهدا در این خاک است و قلب آدمی را مجذوب خودش می‌کند.

سردار شاهوار پور رهبر انقلاب را مبدا حرکت راهیان نور دانست و گفت: در سال ۱۳۷۸ برای اولین بار که رهبر انقلاب برای سفر به خوزستان تشریف آوردند به شلمچه، ما نیز سکویی در آنجا ایجاد کردیم و جرقه راهیان نور با نگاهی که، ولی فقیه به این حرکت به عنوان یک جریان فرهنگی داشتند، محقق شد.

او یادآور شد: راهیان نور بعد نرم جنگ بود و بعد جنگ سخت آن با راهنمایی‌های امام راحل موجب شکست دشمن شد که آن هم از طریق بعد نرم افزاری و معنوی کار فراهم شد.

سردار شاهوار پور گفت: در برابر این هجمه همه جانبه دشمن تنها چیزی که می‌تواند جلوی آن را بگیرد همین فرهنگ دفاع مقدس است و هیچ رویداد دیگری توان مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را ندارد.

او یادمان‌ها را قله کار دانست و ادامه داد: اگر در زیارتگاه چیزی برای گفتن یا نمایش نباشد، فایده‌ای ندارد. اگر نوجوان چیزی دستگیرش شد، این رویداد در ذهنش باقی می‌ماند و تربیت میگردد.

او با تشکر از خادمان راهیان نور گفت: سعی شود هر سال تغییری در وضعیت ایجاد شود و در محتوا و طراحی فضا دگرگونی ایجاد شود تا موجب افزایش جذب جوانان و نوجوانان شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار