خبرهای داغ:
رئیس اداره دامپزشکی بهبهان گفت: ۱۷۰ هزار قطعه طیور بومی در روستا‌های شهرستان علیه بیماری نیوکاسل ایمن سازی شدند.
کد خبر: ۹۵۸۶۵۵۳
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، امین زمانی پور گفت: در رابطه با طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار قطعه طیور بومی شامل؛ مرغ، خروس، بوقلمون، کبوتر و ... در روستا‌های شهرستان بهبهان مورد واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه برای سهولت پوشش واکسیناسیون از واکسن آشامیدنی تولید داخل استفاده شده است، افزود: در مطالعات انجام شده ایمنی زایی قابل قبولی در سطح مناطق روستایی علیه بیماری نیوکاسل صورت گرفته است، بطوریکه تعداد کانون‌های بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی نسبت به پارسال به محسوس کاهش داشته است.

زمانی پور علائم بیماری نیوکاسل طیور را نفس کشیدن پرنده با دهان باز، نفس نفس زدن، خس خس کردن سینه، داشتن سرفه و عطسه، وجود اسهال آبکی یا سبز رنگ، کاهش اشتها و کاهش وزن، لرزش بدن و افتادگی بال ها، عدم تعادل در راه رفتن و ایستادن، و در موارد حاد فلج شدن پا‌ها و پیچیدن گردن به سمت بدن و… عنوان کرد.

رئیس اداره دامپزشکی بهبهان اضافه کرد: روستاییان و نگهدارندگان طیور بومی لازم است برای جلوگیری از این بیماری که موجب خسارات اقتصادی زیادی در صنعت طیور میگردد، واکسیناسیون نیوکاسل طیور بومی را جدی گرفته و با اکیپ‌های دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها