خبرهای داغ:

مایه کوبی بیش از یک میلیون نوبت سر دام سبک و سنگین در ایذه

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ایذه گفت: بیش از یک میلیون و ۸۰ هزار راس دام سبک و سنگین از ابتدای امسال تاکنون، به صورت رایگان علیه بیماری‌های واگیردار دامی و مشترک بین انسان و حیوان ایمن شدند.
کد خبر: ۹۵۸۲۲۵۱
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان داریوش شاهپری روز سه‌شنبه بیان کرد: این دام‌ها علیه بیماری‌های واگیردار دامی و مشترک بین انسان و حیوان از جمله آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی، بروسلوز، لمپی اسکین و دیگر بیماری‌ها ایمن شدند.

وی در خصوص ایمن‌سازی سگ‌های صاحب‌دار نیز گفت: در این مدت ۹۴۲ قلاده سگ صاحب‌دار در مناطق روستایی و عشایری ایذه علیه بیماری هاری زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

شاهپری بهترین روش‌ برای جلوگیری از بیماری‌های شایع در جمعیت دامی را واکسیناسیون دانست و گفت: با انجام واکسیناسیون دام‌ها توسط تیم‌های دامپزشکی خدماتی مانند آموزش و ترویج در بین عشایر و روستاییان و پایش و مراقبت بیمار ها نیز انجام شده است.

سرپرست اداره دامپزشکی ایذه از دامداران درخواست کرد: همکاری لازم را با اداره دامپزشکی و اکیپ‌های واکسیناسیون داشته باشند و برای هماهنگی و اطلاع از زمان واکسیناسیون دام خود به اداره دامپزشکی شهرستان مراجعه کنند.

وی ضمن قدردانی از تیم‌های واکسیناسیون دامپزشکی و بخش خصوصی از همکاری دامداران، روستاییان، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها برای واکسیناسیون قدردانی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها