خبرهای داغ:
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: باتوجه به هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان، مرخصی همه مدیران دستگاه‌های اجرایی تا عادی شدن شرایط جوی لغو شده است.
کد خبر: ۹۵۸۶۵۴۹
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، محمد خانچی در ارتباط زنده با شبکه خبر گفت: پیرو هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش با حجم بالا از روز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا چهارشنبه یکم فروردین ماه ۱۴۰۳، اقداماتی ازجمله برگزاری جلسه مدیریت بحران به ریاست استاندار خوزستان، جلسه بررسی میزان حجم بارش‌ها و کار‌های پیشگیرانه و مقابله با رخداد‌های احتمالی نظیر؛ ذخیره سازی آب در سد‌های استان، رهاسازی آب و سناریو‌های متناسب با این موضوع، پایش مستمر رودخانه‌ها و پایین دست سد‌ها و همچنین بررسی مدل‌های مختلف هواشناسی و دریافت حجم بارش‌ها در نقاط مختلف و تدوین برنامه‌ها متناسب با شرایط در دستور کار قرار گرفت.


وی افزود: باتوجه به تجربه سیلاب ۱۳۹۸ در خوزستان، تلاش داریم علاوه بر حفظ ذخایر سد‌ها که به دلیل بارش‌های کم در سال آبی جاری، به حداقل رسیده اند، به گونه‌ای رفتار شود که کمترین مشکل و خسارت را در این روز‌ها که میزبان مهمانان نوروزی در استان هستیم، شاهد باشیم.


خانچی با اشاره لغو مرخصی مدیران در خوزستان تا پایداری جوی و عادی شدن شرایط و ابلاغ‌های لازم به همه دستگاه‌های اجرایی، ادامه داد: در این مدت رصد راه‌ها و اقامتگاه‌های بین راهی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان باید انجام شود.


معاون عمرانی استانداری خوزستان اضافه کرد: به دلیل حضور عشایر در مجموعه در مناطق عشایری استان، اطلاع رسانی های لازم به جامعه هدف برای ذخیره سازی مواد غذایی و خودداری از استقرار در مناطق سیلابی صورت گرفته است تا با کمترین مشکل مواجه شوند.

 

وی می گوید: به کشاورزان اعلام شده پمپ های آب موجود مسیر رودخانه ها را جابه جا کنند، همچنین موضوع اسکان اضطراری مهمانان نوروزی و افرادی که در معرض سیلاب قرار دارند، پیش بینی شده است.

 

خانچی با اشاره به تقسیم کار میان گروه های امدادی، جهادی و ... گفت: همه ظرفیت های استان آماده هستند تا علاوه بر بهره مندی از بارش رحمت الهی، مشکلی برای هم استانی ها و مهمانان نوروزی به وجود نیاید.

 

وی درخصوص وضعیت بارش های پیش رو می گوید: براساس پیش بینی های هواشناسی، بیشترین بارش ها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی رخ می دهد، اما بیشتر شهرها شاهد بارندگی خواهند بود، برای مثال؛ برای اهواز حداقل 50 میلیمتر بارش پیش بینی شده است، بنابراین برنامه ریزی ها برای همه شهرستان ها با اولویت شهرستان های دارای بیشترین بارش شده است، ضمن اینکه باتوجه به اینکه استانها بالادست حجم بالای بارندگی را دارند، باید مدیریت ذخیره و رهاسازی آب و سیلاب در حوضه کارون و دز به صورت همزمان انجام شود.

 

خانچی افزود: باتوجه پیش بینی وقوع بارش های پرحجم در خوزستان و کشور، لایروبی مسیل های همجوار مناطق مسکونی و روستایی، مسیل های هدایت کننده آب به سوی تالاب ها و کانال های ریزگرد در سطح استان انجام شده است.

 

وی در پایان گفت: همه سازمان ها و ارگان ها براساس دستور استاندار خوزستان بسیج شده اند و تقسیم کار انجام شده است و با هماهنگی بسیار خوبی آماده مقابله و مدیریت بحران هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها