خبرهای داغ:
نخستین هیات ورزش‌های دریایی و ساحلی استان خوزستان در شهرستان دزفول تاسیس و راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۵۸۶۱۴۴
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول در آیین افتتاح دفتر و آغاز به کار رسمی هیأت ورزش‌های دریایی و ساحلی شهرستان در مجموعه ورزشی شهید مجدیان، گفت: پس از تأسیس فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی در یکسال اخیر و به تبع آن هیأت استان خوزستان، با توجه به ظرفیت رود دز و شهرستان دزفول، تأسیس و راه اندازی این هیأت در شهرستان دزفول در اولویت قرار گرفت.


خادمعلی تهذیبی افزود: این هیات با هدف توسعه ورزش‌های آبی و رودخانه‌ای در بُعد قهرمانی، ساماندهی ساحل رودخانه و توسعه ورزش‌های آبی در بُعد همگانی و همچنین جذب گردشگر تاسیس شده است.


تهذیبی ادامه داد: با توجه به ظرفیت تعاملی امیر قنبرزاده و همچنین تجارب و فعالیت‌ها، او را به عنوان نخستین رئیس هیأت ورزش‌های دریایی و ساحلی شهرستان دزفول به استان پیشنهاد دادم که پس از طی مراحل قانونی، ابلاغ وی صادر شد و امروز به طور رسمی رئیس و اعضای هیأت رئیسه هیأت کار خود را آغاز کردند.


محمدحسین پرآور، سرپرست هیأت ورزش‌های دریایی و ساحلی خوزستان گفت: هیأت دزفول می‌تواند الگویی برای سایر شهر‌های استان باشد لذا از علاقه مندانی که می‌خواهند در این شهرستان فعالیت داشته باشند می‌خواهم فقط به هیئت مذکور مراجعه کنند که تنها متولی رسمی این رشته‌ها است.


وی افزود: رشته‌های زیرمجموعه ما تاکنون جایگاه خود را پیدا نکرده‌اند، اما ظرفیت بالایی برای رشد و محبوبیت دارند.


پرآور ادامه داد: برنامه‌های متعددی از جمله برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، ایجاد امکانات و تجهیزات لازم برای تمرین، مسابقات و همچنین برپایی رویداد‌های نمایشی برای نشان دادن هیجان و زیبایی‌های این ورزش‌ها به مردم برای معرفی این ورزش‌ها به جامعه و جذب علاقه‌مندان طراحی شده است.


وی درخصوص معرفی نخستین هیئت شهرستانی در استان می‌گوید: آغاز به کار رسمی هیئت ورزش‌های دریایی و ساحلی دزفول که امروز به برکت ماه مبارک رمضان انجام شد، گام بزرگی برای توسعه این ورزش‌ها است.


سرپرست هیأت ورزش‌های دریایی و ساحلی خوزستان اضافه کرد: این اقدام نه تنها به توسعه ورزش‌های دریایی و ساحلی در دزفول کمک خواهد کرد، بلکه الگویی برای سایر شهرستان‌ها خواهد بود و ما از تمام شهرستان‌های استان دعوت می‌کنیم تا با راه‌اندازی هیئت‌های خود در توسعه هرچه سریعتر این ورزش‌ها مشارکت کنند.


وی گفت: این امر به استان خوزستان کمک می‌کند تا به قطبی برای ورزش‌های دریایی و ساحلی تبدیل شود.


امیر قنبرزاده، رئیس هیأت ورزش‌های دریایی و ساحلی شهرستان دزفول نیز با قدردانی از اعتماد اداره ورزش و جوانان شهرستان دزفول، اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و هیأت استان گفت: اعضای هیأت رئیسه این هیات از ورزشکاران و اعضای فنی ورزشی، نیرو‌های مرتبط شهرداری و همچنین کارشناسان اداره امور آب هستند.


وی افزود: توسعه ورزش‌های قهرمانی زیرمجموعه این هیأت به ویژه ورزش‌های آبی به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری در اولویت کاری است.


آیین تاسیس هیات ورزش‌های دریایی و ساحلی شهرستان دزفول با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر دزفول و جمعی از ورزشکاران، پیشکسوتان و کارشناسان ورزشی برگزار شد.


شهرستان دزفول با داشتن رودخانه پرآب دز و همچنین دریاچه سد دز ظرفیت‌های فراوانی برای راه اندازی ورزش‌های آبی و ساحلی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار