ماه مبارک رمضان، ماه اُنس و الفت با قرآن است

امام جمعه چناران گفت: ماه مبارک رمضان، ماه اُنس و الفت با قرآن است و این اُنس تنها شامل قرآن مکتوب نیست، بلکه قرآن ناطق یعنی وجود نازنین و مبارک امام زمان (عج) را هم شامل می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۶۱۱۲
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از چناران، حجت الاسلام ناجی با اشاره به روز ملی شدن صنعت نفت گفت: نهضت ملی‌شدن صنعت نفت در ۲۹ اسفند ۱۳۲۹ با حضور و فداکاری مردم، رهبری روحانیت ربّانی مرحوم آیت‌الله کاشانی، جانفشانی‌های جریان‌های انقلابی گروه فداییان اسلام، همبستگی مقطعی بخشی از نخبگان و خواص جامعه مثل دکتر مصدق با اراده مردم ایران به پیروزی رسید و با حماسه ۳٠ تیر ۱۳۳۱ استمرار یافت.

وی بیان کرد: از ابعاد مهم و مغفول این نهضت، فتاوای مراجع تقلید در لزوم ملی شدن نفت ایران است. مرحوم آیت‌الله کاشانی طی اعلامیه مفصلی کوشش برای ملی شدن نفت را تکلیف دینی و وطنی ملت مسلمان ایران اعلام کرد و به‌دنبال آن علما و مراجع تقلید، با صدور فتاوای خود، ضمن تجلیل از آیت‌الله کاشانی نظر ایشان را در مورد ملی شدن صنعت نفت مورد تأیید قرار دادند.

خطیب جمعه چناران با اشاره به اهدای نشان فتح توسط فرمانده معظم کل قوا به دو فرمانده سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: عملکرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در گسترش ماموریت برخی نیروهایش نظیر نیروی دریایی که نمونه بارز آن ماموریت تاریخی ناوگروه ۸۶ نداجا (در سفر به دور کره زمین) بود، گوشه‌هایی از کارنامه این ۲ فرمانده (سردار سرلشکر حسین‌ سلامی و امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی) است که طی چند سال گذشته صورت گرفته و بسیاری دیگر از ماموریت‌ها نیز ناگفته و گمنام برای عموم باقی مانده است.

وی عنوان کرد: یاد می کنیم از فرمانده دلیر و محبوب همه این سال‌ها سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه که در میان همه دارندگان نشان‌ها و مدال‌های افتخار در نیروهای مسلح، تنها فرماندهی بود که ۵ سال قبل در همین روزها، مفتخر به دریافت نشان ذوالفقار (عالی‌ترین نشان نظامی ایران) از فرمانده کل قوا شد؛ نشانی که به‌درستی و بحق بر سینه او نشست.

خبرنگار/ ملیحه مداح

ارسال نظرات
پر بیننده ها