خبرهای داغ:
شاهرود_امام جمعه شاهرود تاکید کرد: حاکمیت‌ها باید اقدام عملی در مقابل رژیم اشغالگر قدس را در دستور کار قرار دهند.
کد خبر: ۹۵۸۶۱۰۵
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

وجوب اقدام عملی حاکمیت‌ها در مقابل رژیم اشغالگر قدسبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در مصلای پیامبر اعظم (ص) این شهر، اظهار کرد: پس از بیدار شدن وجدان ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان در جهان هنوز برخی حاکمان کشور‌های اسلامی و غیراسلامی از خواب غفلت بیدار نشده‌اند.
وی با بیان اینکه کشور‌های اسلامی باید با اتحاد به سمت تحریم رژیم اشغالگر حرکت کنند، ابراز کرد: جنایت‌های رژیم کودک‌کش با خوی درندگی و خون‌خواری در ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
امینی با بیان اینکه ملت ایران اسلامی طی ۴۴ سال گذشته همواره مدافع مردم فلسطین بودند، اظهار کرد: حاکمیت‌ها باید اقدام عملی در مقابل رژیم اشغالگر قدس را در دستور کار قرار دهند.
امام جمعه شاهرود به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: باوجود تبلیغات منفی دشمنان برای ناامید کردن و حضور نیافتن مردم پای صندوق‌های رای، حضور باشکوهی را شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد واجدان شرایط در شهرستان شاهرود در این دوره از انتخابات شرکت کردند، افزود: حضور بیش از ۴۷ درصدی در استان و افزون بر ۴۰ درصدی در کشور دشمنان را ناامید کرد.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه آمار شرکت در انتخابات ایران نسبت به آمار‌های جهانی بسیار قابل قبول است، ابراز کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب مردم کیاست و سیاست به خرج دادند و با کار جهادی از این دوره گذر کردیم.
امینی با بیان اینکه منتخب مردم استان سمنان برای خبرگان رهبری بیش از ۹۲ درصد آرای شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص داد، افزود: آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری با اختصاص این آرا در کشور جایگاه نخست به نسبت جمعیت را کسب کردند.
امام جمعه شاهرود به احمد عجم منتخب مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز تبریک گفت و اظهار کرد: منتخب مردم باید ۲ وظیفه اصلی قانونگذاری و نظارت را در کنار برآورده کردن مطالبه‌های مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد.
وی از زحمات نماینده فعلی مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز قدردانی کرد و گفت: از فردای انتخابات باید شرایط رقابت به رفاقت تبدیل شود و با استفاده از ظرفیت‌های بسیار مناسب از جمله نماینده‌های دوره‌های قبل، شخصیت‌های تاثیرگذار در تهران، مشهد و قم بهره گرفته تا توسعه شهرستان محقق شود.
امام جمعه شاهرود ادامه داد: نماینده فعلی و منتخب مردم باید با وحدت، همدلی، اتحاد و حفظ مصالح کشور و شهرستان کنار هم مشکلات مردم را به اندازه بضاعت رفع کنند.
امینی در بخش دیگری از سخنان خود به تقارن بهار معنویت (ماه رمضان) و طبیعت اشاره کرد و افزود: مردم مراقبت کنند در روز‌های نوروز حریم رمضان شکسته نشود و در صورت امکان شب‌ها به دید و بازدید بپردازند.
وی به دهم رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) اشاره کرد و گفت: ایشان بانوی با کرامتی هستند که حق تربیت، هدایت و مادری بر همه ۲ میلیارد مسلمان جهان دارند.
امام جمعه شاهرود اظهار کرد: اگر فردی از ماه رمضان گذشته تاکنون روزه قضا دارد علاوه بر ادای آن باید کفاره معادل ۱۵۰ هزار ریال برای هر روز به مستمند (قوت، غذا) پرداخت کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها