فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف ۶۰ درصدی جرايم در فضای مجازی توسط پلیس فتا خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۵۵۱۲
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار هادی رفیعی‌کیا فرمانده انتظامی استان مرکزی پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه پلیس در مناسبت‌های در پیش‌رو تمهیدات انتظامی  و ترافیکی را در دستور کار خود دارد، گفت: پلیس استان تمهیدات لازم را برای چهارشنبه‌سوری و ایام نوروز اندیشیده است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس مخالف شادی مردم نیست، افزود: پلیس مخالف شادی مردم نیست اما خطوط قرمزی دارد که منطبق با خطوط قرمز شهروندان است و آن اینکه حفظ امنیت، آرامش و تامین سلامت است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با هشدار پلیس به برهم زنندگان نظم و سلامت مردم گفت: امیدواریم در نوروز امسال شاهد این نباشیم که خانواده‌ای به واسطه مراسم چهارشنبه‌سوری داغدار یا دچار مشکل شود.

سردار رفیعی‌کیا تصریح کرد: متاسفانه امسال آمار حوادث چهارشنبه‌سوری در کل کشور افزایشی بوده و در استان نیز گرچه بازداشتی تا این لحظه نداشتیم ولی ۳.۲ درصد از میزان کشفیات موادمحترقه خطرناک‌ بوده است.

وی شعار طرح امسال پلیس را «آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت» عنوان کرد و افزود: یکی از اولویت‌ سال گذشته پیشگیری و مقابله با سرقت به عنوان اولویت برای سال جاری بود که در این بخش تا امروز ۶ هزار و ۹۴ سارق دستگیر شده و ۱۰ هزار و ۸۴۶ سرقت کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی از کاهش آمار سرقت‌های خشن در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: در این بخش کاهش ۷ درصدی را در استان شاهد بودیم.

سردار رفیعی‌کیا با بیان اینکه طی سال جاری ۹۰ نفر از نیروهای انتظامی در راستای تأمین امنیت و آرامش جامعه به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند، گفت: مبارزه و برخورد با کالای قاچاق اولویت و دغدغه دیگری نیروی انتظامی است که در این خصوص نیز تا به امروز ۵۱۹ خودروی شوتی در استان توقیف شد که بین یک تا شش ماه در توقیف نگه داشته شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد دستگیرشدگان در این بخش ۱۲۴ نفر افزایش داشته است، افزود: برای یک‌هزار و ۱۳۳ نفر پرونده تشکیل شد همچنین ۵۰۰۰ خودرو حامل کالای قاچاق نیز در این بخش به غیر از شوتی‌ها توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه ۶۰ درصد از جرائم فضای مجازی توسط پلیس فتای استان شناسایی می‌شود، تصریح کرد: از طریق ۱۸۰ لینک‌ آلوده که از دو هزار و ۲۰۰ سیم کارت مجهول المالک برای مردم تعدادی از استان‌ها ارسال و مبالغی از حساب آنان برداشت می‌شد، دو نفر در این خصوص توسط پلیس فتا استان دستگیر و یک نفر نیز تحت تعقیب است.

سردار رفیعی‌کیا ادامه داد: طی سال جاری ۴۰ هزار خدمت مشاوره‌ای به مردم ارائه در مراکز مشاوره پلیس شده و ۷۰ درصد از پرونده‌های اختلافی منجر به صلح و سازش شده است.

وی افزود: در حوزه قاچاق مواد مخدر ۶ هزار و ۵۵۷ نفر معتاد متجاهر در سطح استان جمع آوری شده و یک‌هزار و ۵۸۴ طرح پاکسازی در حوزه مواد مخدر در استان اجرا و ۱۳۲ قاچاقچی عمده و ۶ هزار و ۲۶۲ خرده فروش مواد مخدر دستگیر شده‌اند.  

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: ۱۲ درصد تماس‌های مردم با سامانه ۱۹۷ نیز افزایش داشته است. همچنین تماس با ۱۱۰، یک میلیون و ۸ هزار نفر تماس داشته‌اند که قریب به ۵۰۰ هزار تماس عملیاتی شده است.  

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تصادفات متاسفانه شاهد افزایش یک‌درصدی آمار فوتی‌ها با رقم ۶۴۵ نفر، که ۱۰۰ نفر فوتی درون شهری و باقی برون شهری بودند.  

انتهای‌پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار