یک فعال دانشجویی گفت: جنبش دانشجویی حامی فلسطین باوجود برخورد امنیتی پلیس سرکوب‌گر، نشان داد که تیر رژیم صهیونیستی چه در میدان جنگ و چه در تبلیغات به سنگ خورده‌ است؛ دانشجویان تظاهرکننده خواستار پایان دادن به همدستی ایالات متحده در نسل کشی جاری در غزه به اسم آمریکا هستند.
کد خبر: ۹۵۹۵۷۸۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰

جنبش دانشجویی در آمریکا مهر تائید بر متخاصم بودن رژیم اشغالگر و بیداری ملت‌هاست

محمدرضا صبور فعال دانشجوی ساوجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی در ساوه با اشاره به جنبش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا گفت:در روز‌های اخیر، شمار زیادی از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در آمریکا تظاهرات ضدصهیونیستی را شروع کرده‌اند که مطالبات این دانشجویان کاملاً واضح و شفاف است.
وی افزود: این دانشجویان از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از «نسل کشی» شوند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: نهاد دانشگاه همواره محلی برای عدالت‌خواهی و آزاداندیشی در مسائل ملی و جهان بوده است، آمریکا از یک سو شعار آزادی‌خواهی می‌دهد اما در اقدامی بی‌سابقه شاهد هجوم به محوطه و کلاس‌های درس هستیم که حضور نظامیان در دانشگاه و اخراج و دستگیری اساتید و دانشجویان در محیط آموزشی اقدامی خلاف قوانین آموزشی در جهان است.

صبور تأکید کرد: دانشگاه، محیطی آکادمیک است و باید استاد و دانشجو به راحتی حق آزادی بیان داشته باشند اما در آمریکا کاری کردند که به جایگاه دانشگاه، استاد و دانشجو جسارت شد و وقتی که آمریکایی‌ها با اساتید و دانشجویان این گونه برخورد می‌کنند، نشان از ضعف آن‌ها در مقابل بیان حق است.

وی افزود: جنبش دانشجویی حامی فلسطین باوجود برخورد امنیتی پلیس سرکوب‌گر، نشان داد که تیر رژیم صهیونیستی چه در میدان جنگ و چه در جنگ تبلیغاتی به سنگ خورده‌ است؛ دانشجویان تظاهرکننده خواستار پایان دادن به همدستی ایالات متحده در نسل کشی جاری در غزه به اسم آمریکا هستند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: شلیک و ضرب و شتم دانشجویان و اساتید معترض که اعتراض خود را به شکلی مسالمت‌جویانه بیان می‌کنند، آن‌ها را ساکت نمی‌کند، بلکه فقط بر ضرورت مبارزه برای عدالت برای فلسطین تأکید می‌کند.

صبور، حملات پلیس به دانشجویان و اساتید دانشگاه، گستردگی دستگیری‌ها و شرایط بازداشت را خلاف قانون و آزادی بیان دانست و گفت: ما معتقدیم برای آزادی فلسطین عزیز و احیای ارزش‌های انسانی باید هسته‌های مقاومت در سرتاسر جهان تشکیل شود.  هسته‌هایی از جنس علم، اراده، معنویت، ارزش‌های انسانی و مبارز در برابر بی‌عدالتی که موجب تحول و برداشتن قدم‌های جدی در راستای ایجاد نظم جدید در جهان شود که پیشران ایجاد این هسته‌های مقاومت جز جوانان و دانشجویان به عنوان جریان آزاده و نخبگانی نمی‌تواند باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار