مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش مطرح کرد
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش گفت: امام حسن مجتبی علیه السلام بهترین الگو برای صفاتی زیبا همچون پرهیزگاری، سخاوت و بردباری است.
کد خبر: ۹۵۸۷۵۸۷
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴

حجت‌الاسلام اسماعیل محمدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در تفرش ضمن تبریک مسلاد باسعادت کریم اهل بیت(علیه السلام) گفت: امام حسن مجتبی علیه السلام بهترین الگو برای صفاتی زیبا همچون پرهیزگاری، کرم و سخاوت، صبر و بردباری و بسیاری از صفات خوب دیگر است.

وی  مسئله ی پرهیزگاری امام حسن علیه السلام توجهی ویژه به خداوند داشت. آثار این توجه گاه در چهره ایشان مشهود بود، از امام ششم علیه السلام نقل می کنند که فرمود: «امام حسن علیه السلام هم عابدترین مردمان زمان خویش بود و هم با فضیلت ترین. چون به یاد مرگ و رستاخیز می افتاد. آن قدر می گریست تا بی حال می شد. پیاده و گاه پابرهنه، 25 بار به خانه خدا رفتند»

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش تصریح کرد: کرم و سخاوت این امام بزرگوار به حدی بود که در روایت آمده است که هیچ گاه سائلی را رد نکرد و در برابر درخواست او «نه» نگفت. به همین دلیل است که او را «کریم آل طه» می خوانند.

حجت‌الاسلام محمدی نسبت به صبر و بردباری این امام معصوم ادامه داد: امام حسن علیه السلام بسیار بردبار و شکیبا بودند. این صفت حضرت در برخورد با مشکلات و مصائب و نیز در روبه رو شدن با جاهلان و دشمنان بسیار آشکار بود.

وی خاطرنشان کرد: همگی باید سعی کنیم تا با قرار دادن اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام) به ویژه امام حسن مجتبی علیه السلام به عنوان الگوی زندگی خود، مسیر سعادت و رستگاری را در پیش بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات