مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و تقویت تقوا، پرهیزگاری و اخلاص است.
کد خبر: ۹۵۸۵۶۱۹
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴

حجت‌الاسلام اسماعیل محمدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی در تفرش با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه میهمانی خدا دانست و گفت: انسان افزون بر جنبه مادی و جسمی، دارای بُعد معنوی و روحی هم هست و هر کدام در رسیدن به کمال مطلوب خود، برنامه‌های ویژه را نیاز دارند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌ها برای تقویت و رشد بُعد معنوی، تقوا و پرهیزگاری است؛ یعنی اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوی رشد و پرورش دهد و به طهارت و کمال مطلوب برسد، باید هوای نفس خود را مهار کند و روزه داری یکی از اعمالی که در این راستا مؤثر و مفید است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش تصریح کرد: در این ماه مبارک، روح انسان با پاکی و تقوا پیونده خورده و به واسطه‌ی پرهیزکاری و روزه‌داری مؤمنان و رحمت و برکت خداوندی، عرش تا فرش الهی سرشار از بخشش و مهربانی می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان این‌که روزه‌داری شاخص‌ترین عبادت در ماه مبارک رمضان است، گفت: روزه گرفتن خالصانه‌ترین عمل عبادی است، چراکه با چشم دیده نمی‌شود، اما انسان مؤمن در باطنش در حال عبادت خداوند است.

وی افزود: این ماه، در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و ماه سلوک روحی آنان است و مؤمنان با مقدمه سازی و فراهم کردن زمینه‌های معنوی در ماه‌های رجب و شعبان هر سال خود را برای ورود به این ماه شریف و پر برکت آماده می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش خاطرنشان کرد: با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطاری به نیازمندان، شب زنده داری و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه داری و... روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهی سیراب می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات