خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین امیری، در آیین غبارروبی امامزادگان شهرکرد گفت: خود را برای ورود به مهمانی بزرگ در ماه ضیافت الهی آماده کنیم.
کد خبر: ۹۵۸۵۳۷۲
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال وبختیاری، همزمان با آخرین روز از ماه شعبان المعظم و در آستانه حلول ماه مبارک رمضان در آیین غبارروبی امامزادگان دومعصوم سلام الله علیهما شهرکرد، با تبریک فرارسیدن حلول ماه نزول قرآن گفت: توفیق رهین راه شد که در آخرین روز از ماه شعبان، در غبارروبی و آماده سازی امامزادگان شهرکرد برای ورود به ماه مبارک رمضان حضور داشته باشیم که این آیین ویژه نیز به این مناسبت برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن امیری، با اشاره به توصیه‌های امام رضا علیه السلام پیرامون استفاده از ایام ماه شعبان و طلب مغفرت الهی اشاره و با بیان حدیث شریف" رَجَبٌ شَهْرُ اللَّهِ الْأَصَبُّ وَ شَهْرُ شَعْبَانَ تَتَشَعَّبُ فِیهِ الْخَیْرَاتُ وَ فِی أَوَّلِ یَوْمٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ تُغَلُّ الْمَرَدَةُ مِنَ الشَّیَاطِینِ وَ یُغْفَرُ فِی کُلِّ لَیْلَةٍ لِسَبْعِینَ أَلْفاً" افزود: از حضرت امام علی بن موسی ‏الرضا علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ روایت شده که فرمودند: پیامبر اعظم صلّی ‏الله‏ علیه ‏وآله ‏وسلّم فرموده است ماه رجب ماه خداوند است که رحمت الهی در آن ریزش می‌کند؛ و ماه شعبان ماهی است که در آن خیرات منشعب و پراکنده می‌شود و شیوع می‌یابد؛ و در روز اوّل ماه مبارک رمضان شیاطین در غل و زنجیر کشیده می‌شوند و در هر شب ماه مبارک رمضان هفتاد هزار نفر از بندگان (گناهکار) خدا آمرزیده می‌شوند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان، ادامه داد: همه روزها و ماه‌ها از آن خدا و هدیه الهی است اما برخی ماه‌ها و ایام به دلیل ویژگی‌های خاص برتری دارد که ماه رجب و شعبان و از جمله ماه مبارک رمضان از مهمترین آنها است در این لحظات پایانی باید از ساعت‌ها و لحظات باقی مانده ماه شعبان المعظم کمال استفاده را بکنیم و خود را برای ورود به مهمانی بزرگ در ماه ضیافت الهی آماده سازیم.

وی، با قرائت فرازهایی از خطبه پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله سلم در آخرین جمعه ماه شعبان "أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِی وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ.‌" گفت: پیامبر اعظم صلّی ‏الله‏ علیه ‏وآله ‏وسلّم فرمودند"ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما رو کرده است. ماهی که نزد خدا، بهترین ماه‌هاست و روزهایش بهترین روز‌ها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش بهترین ساعت‌هاست".

"هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَی ضِیَافَةِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کَرَامَةِ اللَّهِ أَنْفَاسُکُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُکُمْ فِیهِ عِبَادَةٌ وَ عَمَلُکُمْ فِیهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُکُمْ فِیهِ مُسْتَجَابٌ فَاسْأَلُوا اللَّهَ رَبَّکُمْ بِنِیَّاتٍ صَادِقَةٍ وَ قُلُوبٍ طَاهِرَةٍ أَنْ یُوَفِّقَکُمْ لِصِیَامِهِ وَ تِلَاوَةِ کِتَابِهِ". ماهی که در آن شما را به مهمانی خدا دعوت کرده اند و شما در آن از اهل کرامت خدا شده اید، نفس‌های شما در آن ثواب تسبیح و ذکر خدا دارد و خواب شما ثواب عبادت، اعمال شما در آن پذیرفته است و دعا‌های شما مستجاب، پس، از پروردگار خویش با نیت‌های راستین و دل‌های پاک، بخواهید که توفیق روزه این ماه و تلاوت قرآن مجید در آن را به شما عنایت فرماید.

این آیین عبار روبی با مداحی یکی ازمداحان  اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام آغاز و در این آیین جمعی از مبلغین دعوت شده برای تبلیغ در بقاع متبرکه و خادمان امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد حضور داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار