حجت‌الاسلام احمد مروی گفت: مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی، یک هویت فراموش‌نشدنی و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است و کار مطالعاتی و پژوهشی بسیار نیاز است تا این شخصیت موردتحلیل و واکاوی کامل قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۵۸۴۸۱۱
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در آیین نکوداشت هشتمین سالگرد وفات آیت‌الله عباس واعظ طبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم‌ها، بهانه‌ای برای بزرگداشت شخصیتی است که اگرچه عمر خود را در خدمت اقامه دین خدا قرار داد اما به گفته خود، مهم‌ترین جنبه هویتی خود را در خادمی امام هشتم(ع) می‌دید و درنهایت نیز به‌عنوان خادم خورشید شناخته شد.

وی افزود: افکار غبارآلود بدخواهان روحانیت و نظام اسلامی، چهره‌های تابناک خادمان ملت در این انقلاب را نمی‌پوشاند. این یک حقیقت است که مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی، یک هویت فراموش‌نشدنی و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است و کار مطالعاتی و پژوهشی بسیار نیاز است تا این شخصیت مورد تحلیل و واکاوی کامل قرار بگیرد.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: گسترش فضای زیارت از حدود ۹۰ هزارمتر مربع به گستره یک میلیون متر مربع، ساخت بیش از ۳۶ کتابخانه عمومی در سطح شهر مشهد، احیای بقاع متبرکه، فضاهای اقامتی بین راهی در امامزاده ها و حتی یادمان شهدای هویزه، تنها بخشی از طیف وسیع خدمات این مرد بود. مرحوم آیت ‎الله واعظ طبسی در همه برهه‌‎های حساس تاریخی و زمانی که بصیرت خواص راهگشا بود، پرچمداری می کرد و این روال، یادگار دورانی بود که پیشاپیش مردم مشهد در مبارزه با رژیم ستمشاهی حاضر می شد.

وی ادامه داد: این خیلی مهم است که وقتی فردی از دنیا برود، بدون هماهنگی سازمانی و دخالت نهادهای مختلف، مردم خودشان برای تشییع و بزرگداشت او به میدان بیایند. اشک ماتم بریزند و سوگواری کنند. مرحوم آیت‎‌ الله واعظ طبسی چنین شخصیتی بود و در این مراسم نیز ما از پروردگار عالم مسئلت می کنیم تا روح او را هم نشین علی ابن موسی الرضا(ع) قرار بدهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها