دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گفت: انجام فریضتین باید مردمی شود و حتی نظارت‌ها توسط آن‌ها صورت گیرد.
کد خبر: ۹۵۸۴۴۰۲
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد؛ حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری آکردی در گردهمایی سالانه دبیران ستادهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان‌ها که شامگاه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در مشهد برگزار شد اظهار کرد: باید فضای جامعه برای فردی که می‌خواهد در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... تخلف کند، ناامن شود.

وی با اشاره به آموزش ۲۳ هزار نفر در دوره‌های آموزشی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر افزود: یکی از اقدامات خوبی که در ستادهای استان‌ها رخ‌داده برگزاری دوره‌های آموزشی فریصتین است که در این حوزه استقبال مردم هم بسیار خوب بوده است.

طاهری آکردی بیان کرد: محتوای دوره‌های آموزشی امربه‌معروف متناسب با دوره کارشناسی است، یعنی مباحث دوره به‌گونه‌ای تنظیم شده که برای متوسط جامعه مفید باشد، در حقیقت این دوره برای افرادی دارای تحصیلات عالیه و افرادی که سطحشان پایین‌تر است، تنظیم نشده؛ بلکه حد وسط در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت این دوره آموزشی یک بسته آموزشی کامل برای آمران به معروف و ناهیان از منکر است تا تمام مواردی که باید برای برخورد با منکر و ترویج معروف نیاز است بدانند در این دوره‌ها آموزش ببیند.

در بحث آموزش چنانچه نیاز به مدرس یا تولید محتوا است دبیران اعلام کنند تا از ظرفیت حوزه‌های علمیه و تشکل‌های انقلابی استفاده کنیم.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قانون‌گرایی، تعامل با دستگاه‌ها، پیگیری مطالبات مردم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را چهار محور اصلی ستاد امربه‌معروف برشمرد و اعلام کرد: در ستاد امربه‌معروف چند اصل مهم شامل قانون‌گرایی، تعامل با دستگاه‌های اجرایی، ترویج فریضتین، نظارت بر عملکرد ادارات، حجاب و حمایت از آمران به معروف موردتوجه قرار دارد.

وی به اقدامات فرهنگی در ستادهای امربه‌معروف اشاره کرد و توضیح داد: کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و همایش‌های منطقه‌ای کار خوبی بوده که توسط دبیران در ستادهای استانی انجام شده و باید برای ارتقای کیفیت آن تلاش بیشتری شود.

طاهری آکردی در ادامه عنوان کرد: حضور ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر امسال در جشنواره فجر بسیار کار بزرگی بود و نشان داد امربه‌معروف در حوزه‌های فرهنگی نیز فعال است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که ستاد در آن ورود کرده و به‌طورجدی پیگیری می‌کند، مطالبه‌گری است. در قسمت مطالبه‌گری باید یک طرح هماهنگ وجود داشته باشد تا در تمام استان‌ها به‌صورت منسجم انجام شود.

در این همایش از برترین‌های ستادهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان‌های کشور تجلیل شد. به ترتیب خراسان رضوی و چهارمحال‌وبختیاری رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند و همچنین استان‌های البرز و خوزستان به‌صورت مشترک رتبه سوم را از آن خود کردند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها