خبرهای داغ:
با حضور اقشار مختلف مردم و کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور، یادواره شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان در گمبوعه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۱۴۵۲
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، یادواره شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان امرروز جمعه چهارم اسفندماه سال ۱۴۰۲ در آستانه ولادت باسعادت حضرت ولیعصر (عج) از ساعت ۹ صبح آغاز شد که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان اسلام و بسیجیان در این آیین روحانی شرکت کردند.

یادواره شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان در یادمان شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان در گمبوعه واقع در جاده اهواز به حمیدیه برگزار شد که اقوام مختلف ساکن در استان خوزستان نیز در این آیین حضور داشتند.

جهاد عشایر یکی از وقایع مهم تاریخ خوزستان است که در آن، مردم این استان به پیروی از مرجع تقلید وقت برای مقابله با نیرو‌های اشغالگر بریتانیا با کمترین امکانات دفاعی دست به قیام زدند و توانستند در دو مرحله نیرو‌های ارتش بریتانیا را از خوزستان بیرون کنند.

در این جهاد، مردم عرب خوزستان با کمترین سلاح همچون تفنگ‌های سبک، مگوار، فاله و شمشیر در مقابل ارتشی مجهز به انواع سلاح و توپخانه ایستادگی کردند و آنها را به بیرون از مرز‌های این سرزمین راندند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار