خبرهای داغ:
شاهرود_معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: اراضی کشاورزی زیر پوشش سامانه‌های نوین آبیاری در کلاته‌های غربی شاهرود از مرز ۶۰۰ هکتار عبور کرده و به ۶۰۸.۷۸ هکتار رسید.
کد خبر: ۹۵۸۰۹۱۱
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کلاته‌های غربی شاهرود زیر پوشش سامانه‌های نوین آبیاریبه گزارش خبرگزاری بسیج، حمید آقابیکی در حاشیه برگزاری کاروان خدمت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در منطقه کلاته‌های غربی بخش بسطام در شهرستان شاهرود اظهار کرد: یک هزار و ۹۹۴ هکتار از اراضی منطقه کلاته‌های غربی بسطام را اراضی باغی و زراعی تشکیل می‌دهد که از این مقدار، ۱۰۰۰ هکتار آن اراضی زراعی و ۹۹۴ هکتار نیز اراضی باغی است.
او عنوان کرد: مهم‌ترین تولیدات زراعی منطقه کلاته‌های غربی بسطام را گندم، جو، پیاز، زیره سبز و زعفران تشکیل می‌دهد که سطح زیر کشت این محصولات به ترتیب، ۲۵۰، ۴۰۰، ۴۰۰، ۲۸ و ۱۲ هکتار است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان شاهرود تصریح کرد: عمده محصولات باغی کلاته‌های غربی بخش بسطام در شهرستان شاهرود را نیز محصولاتی مانند سیب، زردآلو و انگور تشکیل می‌دهد.
آقابیکی با بیان اینکه دو عامل عرضه کود‌های شیمیایی و دو عامل عرضه نهاده‌های بخش کشاورزی در این منطقه فعال است تصریح کرد: برای کشت پاییزه امسال، بیش از ۲۸۷ تن انواع کود‌های شیمیایی در کلاته‌های غربی بسطام توزیع شده است.
به گفته وی، این کود‌های شیمیایی توزیع شده شامل ۲۱۶ تن کود ازته، ۴۶ تن کود فسفره و ۲۵ تن کود پتاسه بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به فعالیت دو واحد تولید محصولات گلخانه‌ای در کلاته‌های غربی بسطام در این شهرستان یادآور شد: منابع آبی بخش کشاورزی این منطقه نیز از طریق ۱۸ رشته قنات، ۳۹ حلقه چاه و یک دهنه چشمه تأمین می‌شود.
آقابیکی تعداد دام‌های سبک و سنگین است منطقه را به تربیت ۴۰ هزار رأس و همچنین ۶ هزار و ۲۰۰ رأس عنوان کرد.
گفتنی است، کلاته‌های غربی بخش بسطام در شهرستان شاهرود شامل شهر کلاته خیج، خیج، مزج و جیلان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها