خبرهای داغ:
شاهرود_ استاد دانشگاه علوم قرآنی شاهرود گفت: کرد:وظیفه نماینده اجرا نمی‌باشد، ولی پیگیر‌ی مصوبات است، بنابراین نماینده باید مشکلات شهر را بفهمد و برای احقاق حق مردمش تلاش کند.
کد خبر: ۹۵۷۹۷۶۶
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

خواندن و فهم قانون اساسی از وظایف نمایندگان مجلس استبه گزارش خبرنگار بسیج، به همت پایگاه حضرت خدیجه کبری (س) مدرسه علمیه امام صادق (ع) شاهرود، نشست انتخاباتی با موضوع تبیین معیار‌های انتخاب اصلح و ضرورت حضور در انتخابات با حضور دکتر صائمی استاد و پژوهشگر دانشکده علوم قرآنی شاهرود برگزار گردید.
این استاد دانشگاه در ابتدا به حدیثی از امام علی (ع) اشاره و اظهار داشت: امام در روایتی چهار عامل را سبب شکست دولت‌ها معرفی کرد و فرمود «چهار  عامل باعث شکست «دولت‌ها» می‌شود، ضایع کردن اصول (مسائل مهم)، سرگرم شدن به فروع (امور کم اهمیت)،  به کار گماردن آدم‌های پست و کنار گذاردن انسان‌های فاضل است.»
او در ادامه به ملاک‌های انتخاب اصلح از نگاه قرآن و روایات پرداخت و با اشاره به آیه «اِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدّاً» گفت: میدان کار به صرف ایمان به درد نمی‌خورد، باید مومن وعمل صالح باشدو عمل صالح همیشه نماز و روزه نیست، تعهد و تخصص در هر امری لازم و از ضروریات می‌باشد.
صائمی افزود: مجلس شورای اسلامی هیچ چیزی برای پنهان کردن ندارد مگر در موارد امنیت ملی کشور. شفافیت آرا از دیگر وظایف یک نماینده بوده و عدم اعتماد مردم به مجلس و کارگزاران دولت باعث خواهد شد اشتباهات به پای نظام نوشته شود.
این استاد دانشگاه علوم قرآنی شاهرود در ادامه تقوا و پرهیزگاری را با توجه به آیه «إن تتَّقوا اللهَ یَجعَل لکم فُرقاناً»، پرهیزکاری و تقوا را از دیگر معیار‌های انتخاب اصلح برشمرد.
او در ادامه از دیگر معیار‌های انتخاب اصلح را تعهد، استقامت، عدالت خواهی، علم وتدبیر، شجاعت، دلسوز و مردمی بودن، تحمل افکار دیگران، دشمن ستیزی، هوشیاری، سعه صدر و حلم، تجربه وحیا، اجتناب از لجاجت نام برد.
صائمی تصریح کرد: نماینده انتخابی بایدمدیریت را تجربه کرده باشد، نسبت به اتفاقات جامعه آگاه باشر، دوست و دشمن رابه خوبی بشناسد، برای مردم وقت بگذارد، با نقد از کوره در نرود و فازش معلوم باشد.
او اضافه کرد:وظیفه نماینده اجرا نمی‌باشد، ولی پیگیر‌ی مصوبات است، بنابراین نماینده مشکلات شهر را بفهمد و برای احقاق حق مردمش تلاش کند.
در پایان دکتر صائمی به سوالات حاضرین پاسخ داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار