خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: پرونده اختلاف طایفه ای در دزفول پس از 6 سال و در قالب پویش به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم با صلح و سازش بسته شد.
کد خبر: ۹۵۷۹۱۲۹
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، علی دهقانی گفت: در سال ۹۷، درگیری میان ۲ طایفه بر سر اختلافات اراضی کشاورزی در شهر امام از توابع شهرستان دزفول اتفاق افتاد و باعث ایجاد خسارت‌های مالی به منازل و ادوات کشاورزی میان طرفین شد.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و تشکیل چندین پرونده در دادسرا و دادگاه‌های دزفول، با ارجاع پرونده به کارگروه ویژه متشکل از اعضای شعب ۱۷ و ۱۰ شورای حل اختلاف شهرستان، صلح یاران و هیات‌های صلح به منظور حل و فصل و پیشگیری از گسترش این درگیری، جلسه‌های متعددی با بزرگان طرفین برگزار شد و زمینه اصلاح ذات البین طرفین را فراهم کردند.

دهقانی ادامه داد: با تلاش اعضای شعب ۱۷ و ۱۰ شورای حل اختلاف، صلح یاران و هیات‌های صلح دزفول، به برکت اعیاد ماه شعبان و همچنین در پویش به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم با جلب رضایت اولیای دم، میان این ۲ طایفه صلح و سازش ایجاد شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان با تقدیر از گذشت خانواده‌های اولیای دم همچنین تلاش و زحمات اعضای شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش میان این دو طایفه، بر ضرورت پیشگیری از وقوع چنین نزاع‌ها و اختلافاتی با استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدانی که بین مردم مقبولیت دارند تاکید و اضافه کرد: گاه برخی حوادث در استان خوزستان رخ می‌دهد که منشأ تشکیل پرونده‌های متعدد در محاکم و سلب آرامش مردم می‌شود که می‌توان ضمن اجرای برنامه‌ها و آموزش‌های پیشگیرانه، با ترویج فرهنگ گذشت، بخشش و اصلاح ذات البین از آنان جلوگیری کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها