گفت و شنود یکی از راه‌حل های صحیح برای از بین بردن ناراحتی و رنجش میان زن و شوهر است. در صورتی این گفتگو نتیجه بخش ظاهر می‌شود که مهارت لازم را در این زمینه طرفین داشته باشند.
کد خبر: ۹۵۷۶۹۹۵
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ جدال یا همان جر و بحث خودمان از آفات اصلی گفت‌وگو است که موجب می‌شود به ارتباط عاطفی دو طرف لطمه‌های سنگینی وارد شود. اگر احساس کردید که گفتگو در حال تبدیل شدن به جدال است خیلی زود آن را به اتمام برسانید حتی اگر حق به جانب شما بود باز هم جدال نکنید.
*پرهیز از محاکمه
هیچگاه گفتگو را تبدیل به محاکمه نکنید در بسیاری از موارد وقتی گفتگو حالت محاکمه به خود می‌گیرد، طرف مقابل را به جای پذیرش حق به دفاع از خود وا می‌دارد؛ هر وقت احساس کردید که همسرتان محکوم شده به گونه‌ای هنرمندانه از او دلجویی کنید تا احساس شکست نکند.
*حق جویی و حق پذیری
همیشه احتمال نادرست بودن موضع خود را بدهید تا بتوانید با دقت بیشتری گفتگو را دنبال کنید؛ وقتی هم به این نتیجه رسیدید که شما اشتباه می‌کنید خیلی زود تسلیم شوید.
*مقدمه چینی کافی
برای گفتگو درباره هر چیزی مقدمه چینی خوبی داشته باشید ممکن است اندوخته‌های ذهنی همسرتان برای پذیرش یک مطلب به قدر کم باشد و لازم است شما تا چند جلسه مقدمه چینی کنید؛ بدون مقدمه چینی و تامین اندوخته‌های لازم برای پذیرش این مطلب زحمات شما به هدر رفته و شاید تا مدت‌ها نتوانید درباره آن مطلب حتی مقدمه چینی کنید.
*صبر برای نتیجه گرفتن
به هیچ وجه توقع نداشته باشید که در یک گفتگو به نتیجه مطلوب برسید گاهی چندین جلسه صحبت لازم است تا کسی از موضعی که پذیرفته عقب نشینی کند.
*توجه به حوصله همسر
اگر احساس کردید که گفتگو به درازا کشیده شده و همسرتان دیگر حوصله ادامه آن را ندارد، باقی گفتگو را به فرصت دیگر موکول کنید و تذکر این نکته هم ضروری است که امکان دارد در برخی از موارد با چندین جلسه گفتگو به نتیجه مطلوب نرسد در این موارد از قانون مدارا و گذشت استفاده کنید.

مریم قاسمی مطلق

ارسال نظرات
آخرین اخبار