با فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، به مرور دستاوردهای این واقعه مهم تاریخی در حوزه‌های مختلف پرداخت.
کد خبر: ۹۵۷۶۶۳۴
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛خواهر طلبه سرکار خانم کاظمی با حضور خود در پایگاه امام خمینی(ره) و تبریک ایام الله دهه فجر،به مرور دستاورد های انقلاب اسلامی پرداخت.

وی، گفت: پایگاه اینترنتی «امریکن اینترست» در گزارشی با نام «هشت قدرت بزرگ 2017» به معرفی کشورهای دارای قدرت در سال جاری میلادی پرداخت. در این گزارش آمریکا، چین، ژاپن، روسیه، آلمان و هند در رده‌های اول تا ششم قرار دارند و ایران بعد از این کشورها در رده هفتم ، قدرتمندترین کشورهای جهان در سال 2017 قرار دارد.

سرکار خانم کاظمی، ادامه داد: ایران اسلامی در عرصه فناوری فوق پیشرفته فضایی، با پرواز سیمرغ ایرانی به فضای لایتناهی هشتمین کشور برتر دنیا در این عرصه نام گرفته‌ایم. البته باید یادآور شد که مهم‌ترین پیشرفت کشور که در منطقه آشوب زده خاورمیانه امنیت را به ارمغان آورده، پیشرفت‌های نظامی است و باید گفت در بخش‌های بسیاری به خودکفایی رسیده‌ایم. از اعتبار و تأثیر نام سلیمانی‌ها و فخری‌زاده‌هاست که مجله آمریکایی «امریکن اینترست»، ایران را هفتمین قدرت دنیا در موضوعات دفاعی، موشکی و تأثیرگذاری در سایر کشورها معرفی می‌کند.

وی، با اشاره به اینکه  ایران رتبه نخست شتاب علمی جهان را از آن خود کرده افزود:شاید برای برخی که ایران را در رسیدن به تولیدات صنعتی و علمی ناکام می‌دانند دور از ذهن باشد که کشورمان در سکوی چهارم جهان در علم رباتیک ایستاده و در صنعت فولاد به پله دهم جهان رسیده است البته باید یادآوری کرد که در صنعت نیز ایران جزو معدود کشورهایی است که توان تولید سازه‌های بزرگ دریایی را به دست آورده و در صنایع دریایی نیز به رتبه سیزدهم جهان رسیده‌ایم این در حالیست که با شتاب ۱۱ برابری رتبه دوم رشد علم در دنیا و رتبه نخست شتاب علمی جهان را کسب کرده‌ایم.

سرکار خانم کاظمی، در پایان مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را استقلال سیاسی دانست و بیان کرد:مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی بود و به نوعی می‌توان گفت ایران مستقل‌ترین کشور دنیا است که به شرق و غرب وابستگی ندارد، همچنین در عرصه انتخابات، از خبرگان رهبری تا شوراهای شهر و روستا تصمیم گیری با مردم است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار