مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی از افتتاح ۲۱ طرح آموزشی فنی‌‌وحرفه‌ای استان همزمان با دهه فجر در اتان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۶۲۳۸
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حمیدرضا رستمی مدیرکل سازمان فنی‌و حرفه‌ای استان مرکزی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح اقدامات و عملکرد این سازمان طی سال جاری گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری در بخش دولتی حدود ۲۷ نفر و در بخش غیردولتی نیز بیش از ۱۱ هزار نفر در دوره‌های مهارتی این سازمان شرکت کرده‌اند که در بخش دولتی ۱۴۴ درصد و در بخش غیردولتی ۹۹ درصد استان به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی ۱۸ گروه مخاطب از مجموع آموزش‌های مراکز فنی‌وحرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند، افزود: ۲۶ هزار و ۹۴۱ نفر در دوره‌های آموزشی استان شرکت کرده‌اند که به تفکیک در بخش دولتی ۴۷۶ نفر دوره ساکنین سکونتگاه‌های غیررسمی، ۳۲۹ نفر دوره فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ۲۸۵ نفر دوره مشمولان بیمه بیکاری، ۵ هزار و ۱۵۶ نفر دوره شاغلین بنگاه‌های اقتصادی، ۲۴ نفر دوره کودکان کار، ۴۹ نفر دوره پناهندگان و اتباع خارجی و ۸۶۱ نفر زنان خانه دار بوده‌اند.

مدیرکل سازمان فنی‌و حرفه‌ای استان مرکزی تعداد مراکز موجود در استان را ۲۱ مرکز آموزش دولتی، ۴۰۰ آموزشگاه آزاد و ۱۲۸ مرکز جوار و بین کارگاهی اعلام و تصریح کرد: طی دولت سیزدهم و تاکید این دولت بر مهارت‌آموزی در زمینه صدور مجوز مراکز جوار و بین کارگاهی ۳۸ درصد رشد داشته‌ایم.

رستمی به اجرای طرح تابستانه «مهارت» ویژه دانش‌آموزان را بخشی از نهضت مهارت‌آموزی دانست و گفت: طرح تابستانه مهارت یک پروژه ۳ ساله است که با هدف هدایت شغلی و تحصیلی نوجوانان و دانش‌آموزان و استعدادیابی و نوعی هدایت تحصیلی این گروه از جامعه هدف از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ شهریور ماه برگزار خواهد شد.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی تصریح کرد: جامعه هدف این طرح که به شکل رایگان اجرایی می‌شود، همه دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال هستند که در تابستان امسال ۲ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز در این طرح شرکت کردند و در مجموع در این گروه سنی با توجه به انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش، محصلین رشته کار و دانش نیز از این مهارت‌ها بهره گرفته و در واقع ۴ هزار و ۵۸۱ دانش‌آموز حداقل ۱۰۰ ساعت آموزش مهارتی فراگرفته‌اند.
وی ادامه داد: در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار نفر ساعت، سال ۱۴۰۱ با تغییرات در فرآیند آموزشی ۲ میلیون و ۹۹۶ هزار ساعت با ۳۰ درصد رشد و امسال ۳ میلیون و ۹۸۲ هزار نفر ساعت با ۳۳ درصد رشد در بخش دولتی در آموزش‌ها شرکت داشته‌اند.
مدیرکل فنی‌و حرفه‌ای استان مرکزی آموزش سربازان را از دیگر اقدامات این سازمان عنوان و تصریح کرد: ۳۰۱۴ سرباز در دوره‌های مهارتی امسال شرکت کردند که در این بخش ۱۲۰ درصد تعهدات استان محقق شده است.

رستمی با اشاره به پروژه‌های افتتاحی در دهه مبارک فجر گفت: ۱۷ بهمن ماه به شکل وبیناری ۲۱ طرح آموزشی شامل افتتاح ۱۵ آموزشگاه آزاد در استان، افتتاح و تمدید ۴ مرکز جوار کارگاهی در صنایع، افتتاح کارگاه هوش مصنوعی و هوش تجاری برای اولین بار و کارگاه تولید محتوا در ساوه با حضور وزیر کار اجرا خواهد شد.

وی همچنین به پروژه‌های عمرانی در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: در سطح استان سه پروژه در حال افتتاح داریم که شامل دپارتمان انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در اراک، تکمیل مرکز آموزش فنی‌و حرفه‌ای کمیجان و بازآفرینی شهری و یک سوله آموزشی در ساوه است که باتوجه به پیشرفت ۸۶ درصدی‌شان امیدواریم در هفته ملی مهارت سال آینده به بهره‌برداری برسند.  
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار