خبرهای داغ:
ویژه خبر داد

اکران آثار چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در همدان

همدان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به افتتاح چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در همدان گفت: آثار این جشنواره از ۱۶ تا ۲۴ بهمن هر روز در۲ نوبت به میزبانی سه سینما در همدان اکران می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۶۲۲۶
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مسعود ویژه در آیین افتتاحیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر که با حضور جمعی از مدیران استان، هنرمندان، اصحاب رسانه و اهالی هنردوست همدان در پردیس سینمایی مهر قدس برگزارشد، اظهار کرد: فیلم‌های این جشنواره امسال در سه سالن پردیس سینمایی مهرقدس، سینما فلسطین و سینما فرهنگ همدان اکران می‌شود.

وی با بیان اینکه آثار این جشنواره از ۱۶ تا ۲۴ بهمن هر روز در ۲ نوبت به میزبانی این سه سینما اکران می‌شود، افزود: در یک سال گذشته به همت فعالان عرصه سینمای استان همدان، اتفاقات خوبی در عرصه سینما رخ داده و نخستین انجمن صنفی سینما در سطح کشور با مجوز استانداری در حال راه‌اندازی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری دو کارگاه‌ فیلم‌سازی در همدان گفت: اردوی کشوری فیلمنامه‌نویسی برای اولین بار در همدان با حضور اساتید برجسته فیلمنامه نویسی کشور و با حضور ۷۰ هنرجو از سراسر ایران در ۷ ژانر توسط انجمن سینمای جوان همدان برگزار شد.

وی به تشکیل خانه سینما اشاره و ابراز کرد: هنرمندان وقتی در کنار هم قرار بگیرند می‌توانند اقدامات خوبی رقم بزنند و تشکیل خانه صنفی تخصصی سینما می‌تواند اثرگذار باشد.

ویژه بیان کرد: از میزبانی همدان برای تولید فیلم در این شهر استقبال می‌کنیم و با اشاره به اینکه برای دومین سال پیاپی هفته مهر فعالان و اهالی سینمای استان برگزار شد و تلاش می‌کنیم تعدادی فیلم و سریال را با گویش‌های محلی همدان تولید کنیم.

وی با اشاره به فیلم‌های سینمایی جشنواره فجر خاطرنشان کرد: فیلم هایی که امسال در جشنواره فیلم فجر اکران شده اند به لحاظ کیفی در سطح بالایی قرار دارند که طبق برنامه ریزی شانزده فیلم در سینماهای قدس، فلسطین و فرهنگ همدان اکران می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: چند هنرمند در کنار استاد جعفری جوزانی کارگردان پر افتخار استان همدان در این جشنواره حضور پررنگ دارند.

در این مراسم از دو تن از هنرمندان پیشکسوت سینمای همدان آقایان حسن کوثری و مسعود چوبین برای سال‌ها فعالیت در عرصه سینما تجلیل شد، همچنین فیلم «نبودنت» از آثار چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به کارگردانی کاوه سجادی‌ حسینی و بازی سحر دولتشاهی، آزاده صمدی و امیر آقایی اکران شد.

اکران آثار چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در همدان

اکران آثار چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در همدان

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار