خبرهای داغ:
استاندار خوزستان بر توجه به خانه دار شدن افراد زیر پوشش نهاد‌های حمایتی در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۷۵۹۷۵
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، علی اکبر حسینی محراب در نشست شورای مسکن استاندار خوزستان با بیان اینکه اختصاص مسکن به افراد زیر پوشش نهاد‌های حمایتی باید در اولویت قرار گیرد، گفت: باید نسبت به خانه‌دار شدن این افراد اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: تامین مسکن برای مردم یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت سیزدهم است و به همین جهت طرح نهضت ملی مسکن با جدیت توسط دولت پیگیری می‌شود.

حسینی محراب با اشاره به شناسایی خانه‌های خالی و پرداخت مالیات توسط صاحبان این مساکن، ادامه داد: در این زمینه دستگاه‌های خدمات رسان باید به صورت مستمر نسبت به پایش مشترکان خود اقدام شود و از این طریق خانه‌های خالی در استان شناسایی شوند.

استاندار خوزستان به تشکیل یک کمیته برای جمع آوری اطلاعات مساکن خالی در استان تاکید و اضافه کرد: ورود این مساکن به چرخه عرضه مسکن، در قیمت اجاره بها بسیار موثر است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به مشکلات صدور سند برای خانه‌های ساخته شده در اراضی دولتی در برخی از شهر‌های استان، گفت: در ۳ ماه آینده باید این مشکل برطرف و سند این زمین‌ها به مردم واگذار شود.

حسینی محراب در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در استان افزود: همه واحد‌های با پیشرفت فیزیکی بالا باید تا پایان سال تکمیل و در مرحله واگذاری قرار گیرند، همچنین برای سال آینده طرح‌های جدیدی تعریف شود.

وی بر تامین به موقع زیرساخت‌های مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در شهر و روستا توسط دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان تاکید کرد و ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن فرصتی برای خانه دار شدن کسانی است که نمی‌توانند به هر دلیلی صاحب‌خانه شوند، بنابراین همه دستگاه‌ها باید به سهم خود اقدامات لازم را انجام دهند.

حسینی محراب با اشاره به ساخت بیش از ۲۸۰ هزار واحد مسکن در خوزستان، گفت: با توجه به آماده‌سازی زمین برای ساخت مسکن در استان، تمامی فرمانداران باید موانع سد راه طرح نهضت ملی مسکن را برطرف کنند.

الگوی کلی نهضت ملی مسکن در استان خوزستان، ۲۸۲ هزار واحد بوده که ساخت ۹۰ هزار واحد از این تعداد بر عهده راه و شهرسازی و مابقی از طریق شهر‌های جدید، نیرو‌های مسلح، بنیاد مسکن و الگوی‌های حمایتی احداث خواهد شد.

پیشرفت فیزیکی واحد‌های مسکن ملی در استان حدود ۳۰ درصد بوده و تا پایان سال ۳۰۰ واحد به بهره برداری می‌رسد.

تاکنون ساخت ۱۲ هزار واحد مسکن در استان آغاز شده و قرار است این رقم تا پایان سال به ۳۰ هزار واحد افزایش یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها