خبرهای داغ:
آیین شکرانه بهره‌برداری از ۳۳۳۸ پروژه محرومیت زدایی در عرصه‌های فنی و عمرانی، اشتغال و اقتصاد مقاومتی، امور اجتماعی، امنیت غذایی، سلامت و بهداشت و تجلیل از گروه‌های جهادی برتر استان قم در باغ موزه دفاع مقدس استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۵۷۳۱
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، این آئین ضمن تجلیل از گروه‌های جهادی برتر استان قم با حضور سردار سرتیپ ضیاءالدین حزنی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع)، دکتر سید محمد آقامیری استاندار قم و حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران شنبه ۱۴ بهمن‌ماه در سالن همایش باغ موزه دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار محمدرضا موحد در این همایش طی سخنانی ضمن تشریح فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم اظهار داشت: در عرصه‌های فنی و عمرانی ۲۹۸ پروژه ساخت و مرمت منازل محرومان، بهسازی و رنک آمیزی ۸۶ باب مدرسه، ۲۶ پروژه آسفالت معابر، ۲۴ پروژه آبرسانی، احداث کمپ ترک اعتیاد کرامت بعنوان بزرگترین کمپ‌های دین پایه احداث غسال‌خانه روستای پاچیان، ساخت زمین ورزشی، ساخت و بهسازی مزار یادمان شهدا و احداث استخر شنای ورزشی انجام شده است.

آئین شکرانه بهره‌برداری از ۳۳۳۸ پروژه محرومیت زدایی برگزار شد

فرمانده سپاه استان قم ادامه داد: در عرصه اشتغال و اقتصاد مقاومتی نیز ۱۲۳ نیروگاه خانگی خورشیدی، ۱۴ کارگاه اشتغال، ۲۱۸ نمایشگاه و بازارچه مشاغل خانگی ایجاد شده است.

وی افزود: به ۸۳۰نفر تسهیلات طبق تبصره ۱۶ و ۱۸ در راستای ایجاد اشتغال به میزان ۱۱۰ میلیارد تومان واگذار شده است.

سردار موحد بیان داشت: از حمله اقدامات در عرصه اشتغال و اقتصاد مقاومتی می‌توان به برگزاری ۲۹۸ دوره مشاوره اشتغال‌زایی و افتتاح یک مرکز فنی و حرفه‌ای با محوریت بسیج سازندگی اشاره کرد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) از افتتاح کارخانه خوراک دام در ۲۹ بهمن‌ماه خبر داد و عنوان داشت: در بحث امنیت غذایی، سلامت و بهداشت اقداماتی نظیر اجرای ۸ پروژه خط انتقال آب کشاورزی از آب‌خیز تا جالیز، ۳ پروژه احداث استخر آب کشاورزی و برگزاری همایش گله‌داران، ۱۲ مورد لایه روبی قنات، ۱۷۳ پروژه احداث حمام و سرویس بهداشتی و یک پروژه احداث کانال آب سرپوشیده انجام شده است.

وی گفت: در بحث امور اجتماعی ۱۱۶رزمایش‌ اهدای بسته معیشتی توسط گروه‌های جهادی مسجد و محله محور در استان، ۸ مورد رزمایش‌ اهدای لوازم التحریر، ۱۲۱۱ مورد اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند و ۴ رزمایش اهدای سبد البسه برگزار شده است.

سردار موحد ادامه داد: در بحث حاشیه نشینی نیز با محوریت طلاق، اعتیاد، حجاب و عفاف ۵۸ عنوان برنامه اجرا شده است.

فرمانده سپاه استان قم تصریح کرد: امروز باید شاکر باشیم که عمر ما را در حکومت و نظامی سپری می‌کنیم تا راس آن ولی فقیه است و الحمدلله چنین ملت و حکومتی که روز به روز مسیر رسیدن به قله را می‌پیمایند، هدف آن رساندن پرچم به حضرت ولیعصر(عج) می‌باشد.

سید محمد آقامیری استاندار قم در ادامه این آئین ابراز داشت: دهه فجر یادآور حضور مردم در همه عرصه‌ها برای پیروزی این نظام مقدس و رهبری امام عظیم الشأن است که این ایثار و از خود گذشتگی باعث شد که خون بر شمشیر پیروز شود و چنین انقلاب مردمی و از جنس مردم به پیروزی برسد.

وی یادآور شد: رمز پیروزی ما ایمان به خدا و اتحاد مردم از مقام معظم رهبری است و این دو عنصر باعث شدند که  انقلاب به این نقطه برسد و ۴۵ سالگی آن را جشن بگیریم.

آقامیری اظهار داشت: در طول انقلاب خدمات زیادی از جمله حمایت از محرومان و مستضعفان انجام شده است ضمن اینکه این اقدامات بوسیله مردم و اقشار با تفکر جهادی و بسیجی صورت گرفته و این جهاد ادامه خواهد داشت.

استاندار قم با اشاره به ۳۳۳۸ پروژه محرومیت‌ زدایی انجام شده در سطح استان قم، اذعان داشت: محرومیت زدایی یکی از آرمان‌های بسیار مهم و مورد تاکید امام بود چراکه محرومان و مستضعفان صاحبان اصلی این نظام هستند.

وی تصریح کرد: وظیفه امروز ما این است که برای زنده نگهداشتن آرمان امام راحل(ره) این خدمات را روز افزون کنیم و این نکته قابل توجه است که جهاد فقط محصور به جنگ و مبارزه نیست بلکه خدمت به کار جهادی نیاز دارد.

آقامیری مطرح کرد: تا امروز بیش از ۲۳۰ مصوبه در اقصی نقاط قم با رویکرد و اقدام جهادی داشته‌ایم که همواره سعی در این بوده است در کمترین زمان به مردم خدمت رسانی انجام شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در بخش قابل توجهی از اقدامات، سپاه در خط مقدم بوده و اقدامات خوبی انجام شده و در حال ادامه است.

خاطرنشان می‌شود؛ در پایان مراسم فوق، از خانواده شهید آقازاده نژاد و گروه‌های جهادی برتر استان قم با حضور مسئولان استانی ذکر شده با اهدای تندیس و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار