سرهنگ صالحی گفت: دوره های آموزشی نوگلان حسینی از اردیبهشت ماه سال ۹۷با هدف تربیت فرزندانی حسینی و انقلابی در سیستان و بلوچستان آغاز شده است.
کد خبر: ۹۵۷۴۹۰۸
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سرهنگ پاسدار براتعلی صالحی، مسئول سازمان بسیج مداحان وهیآت مذهبی سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان،ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت:دوره های آموزشی نوگلان حسینی از اردیبهشت ماه سال ۹۷با جذب حداکثری نوجوانان آغاز ودر دوره های بعدی نیز از همین جذب حداکثری در رده سنی ۷تا۱۴ سال برخوردار بوده است.

وی هدف از برگزاری این دوره‌ها،را تربیت سربازانی برای اسلام و انقلاب دانست وافزود :هدف از برگزاری این دوره ها علاوه بر تربیت مداح، تربیت فرزندانی حسینی و انقلابی است.

وی با بیان اینکه ،مداحی یک ظرفیت بزرگ برای ترویج روح حماسه و شور و شعور است، ادامه داد : یکی از جنبه‌های نرم قدرت جمهوری اسلامی ایران و چه بسا جامعه مسلمان، داشتن مداحی اهل بیت (ع) است که نه تنها در ادیان دیگر، بلکه در فِرَق دیگر اسلامی هم وجود ندارد.

صالحی اذعان داشت : هر مکتبی برای انسان ها راه و رسمی دارد، در مکتب امام حسین(ع) اساس تربیت انسان ها عزت مداری و حریت و آزادگی است، از این رو اگر عاشورا یک روز بود، ولی امتداد آن تا ابدیت کشیده شده است و این به جهت آرمان والای امام حسین(ع) در قیام مقدسش بود.

مسئول سازمان بسیج مداحان وهیآت مذهبی سپاه سلمان استان،باتاکید این مطلب که؛ در سال‌های اخیر، به برکت نظام جمهوری اسلامی، شاهد گرایش روز افزون کودکان و نوجوانان به هیئات مذهبی و به ویژه عرصه ستایشگری و مداحی اهل بیت (ع) هستیم،خاطر نشان کرد: دستگاه اباعبدالله الحسین (ع) مکتب تعلیم و تربیتی است که نظیر ندارد، این مکتبی است که کودک و پیر و جوان و دانشمند و بی‌سواد و ....همه در آن شرکت می‌کنند.

وی ضمن اشاره به وجود اساتید مجرب برای آموزش نوگلان ،یادآور شد : نوگلان در این دوره‌ ها مباحثی مانند اصول و فنون مداحی، مقتل خوانی، صوت و لحن، شعر آیینی و اخلاق مداحی و... را می آموزند .

گفتنی است ؛سومین دوره آموزشی نوگلان حسینی هم زمان با ۱۲ بهمن ماه وایام الله دهه فجر آغاز شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار