خبرهای داغ:
دوره طرح ترنم بهشتی با موضوع همسر داری و جوانی جمعیت مطابق روال هر هفته توسط جامعه زنان شهرستان خنج با سخنرانی سرکار خانم فقیهی برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۴۵۱۳
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، دوره طرح ترنم بهشتی با موضوع همسرداری و جوانی جمعیت مطابق روال هر هفته توسط جامعه زنان شهرستان خنج با سخنرانی سرکار خانم فقیهی برگزار شد.

سرکارخانم فقیهی در این دوره گفت: حضرت علی(ع) می فرمایند جهاد بانوان، نیکو همسرداری کردن است . طبق آیه قرآن، خداوند مدیریت خانواده را به مردان داده است زیرا هم از لحاظ آفرینشی برتری داده شده اند بر بانوان و هم نفقه زنان بر عهده آنان است .

وی با طرح این سوال که در کنار مدیریت آقایان، بانوان چه کارهایی را باید انجام دهند تا تکامل زن و مرد با هم اتفاق بیفتد، تصریح کرد: اطاعت از شوهر که مصادیق متعدد دارد . همسران می‌توانند در انتخاب شغل، در انتخاب مسکن و یا حتی انجام مراسم و عبادت‌های مستحبی رضایت همسر خودشان رو جلب کنند؛ و اگر منافات داشته باشد کسب رضایت همسر اولویت دارد.

فقیهی با بیان اینکه دوم تمکین و لذت جنسی است، با تصریح بر اینکه برقرار کردن و ایجاد رضایت نسبت به رابطه جنسی در سخنان متعددی از اهل‌بیت(ع) و معصومین ما وارد شده است؛ ادامه داد: سفارش به برطرف کردن صحیح نیازهای جنسی زن و مرد در کنار یکدیگر مورد توجه اسلام است .

وی گفت: علم امروز ثابت کرده‌است که داشتن اتاق خواب رضایت‌بخش می‌تواند علاوه‌بر سلامت جسمی به سلامت روحی افراد هم کمک کند و چه‌بسا داشتن یک اتاق‌خواب رضایت‌بخش باعث کم شدن اختلاف‌ها و تنازعات و کشمکش ها شده و مهر و محبت و عشق و علاقه و صمیمیت را بین زن و شوهر بیشتر کند و حتی راه را برای خیانت و اشتباه ببندد.

این استادد دانشگاه با بیان اینکه در احادیث به داشتن اتاق‌خواب رضایت‌بخش سفارش بسیار شده‌است و تبعیت از همسر در این مسأله پاداشش بخشش گناهان خواهد بود و در مقابل هم، توجه نکردن و عدم اطاعت از همسر در مسائل جنسی باعث می‌شود تا فرد مورد نفرین فرشتگان قرار بگیرد، افزود: علاوه بر آثار معنوی آثار دنیوی داشتن یک رابطه صحیح جنسی باعث ترشح هورمون‌هایی میشود که افسردگی را کاهش و شادی و نشاط، سرحال بودن و اجتماعی بودن ، مهر و محبت و عشق را افزایش میدهد.

وی ادامه داد: مطالعات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که داشتن یک اتاق‌خواب رضایت‌بخش باعث می‌شود تا اعتماد به نفس زن و شوهر بالا رفته، سیستم ایمنی آن‌ها تقویت شده و حتی از یک سری از بیماری‌ها مثل سردردهای میگرنی، فشار خون و تا حدودی از حملات قلبی جلوگیری شود . پس بنابراین باید توجه داشت که ازآن‌جایی‌که یکی از علت‌های طلاق داشتن رابطه جنسی نامناسب و عدم رضایت از رابطه‌های جنسی است، پس بانوان ما عنوان معاونان مردان در خانه و به‌عنوان کسانی که در حال جهاد هستند وظیفه دارند که هم به کسب آگاهی و مهارت‌های بیشتر بپردازند و هم متناسب با علم روز سعی در نوآوری و به روز رسانی مسائل جنسی داشته باشند.

فقیهی در پایان گفت: ما فکر میکنیم تربیت یک فرزند آسانتر از چند فرزند است .اما از لحاظ روان شناسی و سلامت جسمانی این نگاه اشتباه است و از هر دو جهت تک فرزندی یا کم فرزندی آسیب زننده است .
اجتماعی شدن ، برقرار کردن ارتباطات سالم ، حل مشکلات ، راههای حل مساله، یادگیری مهرورزی ، حمایت گری از جمله کارهایی است که فرزندان در کنار یکدیگر یاد میگیرند که والدین جایگزین خوبی برای آن نیست .
داشتن اندامی سالم ، کم شدن خطرات ناشی از سرطان ها و بیماری های زنان و کم شدن استرس ها و افسردگی بخشی از مباحثی است که با تعدد فرزندان اتفاق می افتد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار