خبرهای داغ:
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه اقتصاد دریامحور توسط مقام معظم رهبری را فرصتی ارزشمند برای نقش‌آفرینی بیشتر سازمان بنادر و دریانوردی در تثبیت مرجعیت دریایی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۷۴۰۶۹
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، در جریان نشست هم اندیشی اجرای سیاست‌های کلی توسعه اقتصاد دریامحور که با حضور یونس غربالی مقدم کارشناس مطالعات راهبردی و حوزه اقتصاد دریا از سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، با ارائه تعریفی جامع از سند توسعه اقتصاد دریامحور آن را سندی ارزشمند عنوان کرد که توجه ویژه به استفاده حداکثری و پایدار از منابع آبی، دریایی، سواحل و جزایر کشور دارد.


تشریح عوامل کلیدی مورد تأکید در سند ابلاغی مقام معظم رهبری با موضوع سیاست‌های کلی توسعه دریامحور و تبیین مفهوم و کارکرد آن از اهم مباحث این هم اندیشی بود.


در ادامه این نشست با اشاره به تعاریف و اصطلاحات مرتبط با اقتصاد دریامحور در کشور‌های مختلف و مقایسه آن با کشورمان، سیر تکاملی مفهوم اقتصاد دریامحور و نقش و جایگاه اقتصاد دریا و اقتصاد سواحل در کشور‌های پیشرفته بررسی شد.


تشریح بند‌های ۹ گانه سند اقتصاد دریامحور و بیان برنامه اقدام برای اجرایی‌سازی هر یک از بند‌های این سیاست ابلاغی و کار‌های صورت گرفته در سازمان بنادر و دریانوردی در این حوزه از فراز‌های پایانی این نشست هم‌اندیشی بود.


ابوطالب گرایلو، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در جریان این هم‌اندیشی، ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه اقتصاد دریامحور توسط مقام معظم رهبری را فرصتی ارزشمند برای نقش‌آفرینی بیشتر سازمان بنادر و دریانوردی در تثبیت مرجعیت دریایی عنوان کرد و گفت: می‌توان با بهره‌گیری از این فرصت که در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است، باوجود سنگین شدن مسئولیت‌هایش، از آن برای تجدید ساختار، پویایی مضاعف، کسب اختیارات بیشتر بهره برد و از این رهگذر نقش حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی را پررنگ کرد.


وی افزود: همانگونه که سازمان بنادر تاکنون تلاش کرده با ایجاد زیرساخت‌های متنوع و متعدد فرصت‌های بیشتری را در اختیار بازرگانان و سرمایه‌گذاران به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریایی و بندری فراهم کند، باید با تدوین یک سند بالادستی در پرتوی ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه اقتصاد دریامحور زیرساخت‌های مورد نیاز در پسکرانه‌ها فراهم شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها