خبرهای داغ:
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح‌های مهم در حوزه تقویت زیر ساخت‌ های دریایی و بندرهای کشور در حال اجرا است که با بهره برداری آنها شاهد ایجاد تحولات چشمگیر و عظیمی در این حوزه مهم اقتصادی خواهیم بود.
کد خبر: ۹۵۷۳۲۶۳
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، علی اکبر صفایی در سفر به خوزستان گفت: همچنین بالای ۱۰۰ هزار میلیارد ریال طرح‌ های مهم سرمایه گذاری با بخش خصوصی قرار داد امضاء شده است.

وی تصریح کرد: عمده کالا‌های اساسی کشور از بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود و در حال ساخت یک میلیون تن سیلو و مخازن ویژه نگهداری هستیم.

او افزود: علاوه بر ساخت سیلو و مخازن ویژه نگهداری غلات سیستم تخلیه و بارگیری مکانیزه در بندرامام خیمینی در حال ساخت است.

صفایی گفت: بنادر کشور سهم ۹۰ درصد در تجارت خارجی کشور را دارند و سهم ارزشمندی در اقتصاد کشور برعهده دارد.

وی با اشاره به ترانزیت مواد نفتی از کردستان عراق از بندر امام خمینی (ره) اظهار داشت: تاکنون ۲.۵ میلیون تن مواد نفتی از بندر امام خمینی (ره) ترانزیت شده است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شرایط نگهداری کالای اساسی توجه به اهمیت سلامت غذایی مردم در بنادر کشور ارتقاء خواهد یافت.

وی در خصوص لایروبی اروندرود نیز گفت: برای لایروبی اروند نیاز به توافق با کشور عراق است که از سوی وزارت خارجه و راه و شهرسازی اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است ضمن اینکه در آب‌‌های داخلی نیز بخشی از مغروقه‌ ها در اروندرود خارج سازی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار