در یادداشت غلامرضا ترابی آمده است؛ هر ساله هرچه به ایام پایانی سال نزدیکتر می‌شویم شور و حال عزیمت جوانان و نوجوانان برای بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب حرکت‌های راهیان نور در جامعه فضایی آکنده از یاد شهیدان را متبلور می‌کند.
کد خبر: ۹۵۷۳۸۹۸
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، در یادداشت غلامرضا ترابی آمده است؛ امسال هم همچون سال‌های گذشته نوجوانان و جوانان که سهم قابل توجهی در  این کاروان‌ها دارند در صفوف اول اعزام با شور وصف ناشدنی راهی سرزمین نور می‌شوند.
 
گرچه امسال به دلیل تقارن شروع ماه مبارک رمضان با  راهیان نور، اعزام کاروان‌ها زودتر  انجام می‌شود اما یک ویژگی ثابت این است که همچنان دهه نودی‌ها و هشتادی‌ها پای کار این عملیات بزرگ فرهنگی بوده و هستند.
 
از عزم و اراده دست اندرکاران این برنامه فرهنگی در این روزها که بگذریم شاهد آن هستیم که دشمن با گسیل کردن تمامی امکانات و مقدورات خود تلاش می‌کند تا در جامعه این گونه القا کند که نسل جدید ایران اسلامی با فرهنگ دفاع مقدس فاصله گرفته است اما حقیقت ماجرا چیز دیگریست و آن این است که اگر اینگونه که دشمن و عوامل و عناصر آن در داخل به این نظریه دامن می‌زنند مگر صدای شکستن ستون‌های فقرات خود را در منطقه نمی‌شنوند  و اگر نظر دشمن را بپذیریم پس این رویش‌های انقلابی که شهید حججی و شهید آرمان‌ها را به انقلاب هدیه کرده است از کجا آمده اند.
 
 به نظر آنچه امروز دشمن بر آن پافشاری می‌کند فرضیه‌ای است که خود او برای خود ساخت و پرداخته است و با واقعیت میدان مطابقتی ندارد.
 
استقبال و حضور جوانان و نوجوانان در اردوهای راهیان نور خود سندی است بر این ادعا که اگر عشق و علاقه نسل امروز به انقلاب و نظام اسلامی بیشتر از نسل گذشته نباشد کمتر نیست و باید به دشمن گفت، زهی خیال باطن!!!
 
به نظر نگارنده اگر دشمن اینگونه القا می‌کند که در راهیان نور انفکاک بین نسلی وجود دارد و اگر تلاش دارد که بگوید نوجوانان امروز در مسیر نسل گذشته خود گام بر نمی‌دارند دلیل واضح برای رد نظر دشمن این است که رشد چشمگیر امروز انقلاب اسلامی به دست توانمند همین جوانان پس از انقلاب رقم خورده و اگر این جوانان نبودند تاریخ پر افتخار امروز ما متفاوت بود.
 
جوانان امروز دلداده انقلاب و نظام اسلامی و تربیت یافته دانشگاه دفاع مقدس‌اند تعالیم این دانشگاه در بسترهایی همچون راهیان نور تدریس می‌شود و اساتید تراز انقلاب را به جامعه هدیه می‌کند که در این بستر برای کشورمان قدرت نرم تولید می‌شود.
 
دشمن از قدرتمند شدن نظام اسلامی واهمه دارد چرا که با قدرتمند شدن این نظام الهی اهداف استکبار محقق نخواهد شد و خواب‌هایشان برای تسلط بر این نظام الهی و جامعه بشری تعبیر نمی‌شود.
 
حضور جوانان در راهیان نور علاوه بر آشنایی این نسل با حماسه آفرینی‌های پدران خود بصیرت و دشمن شناسی این نسل پاک و پر انرژی را دوچندان می‌کند و القائات ذهنی که مرا کز رسانه‌ای استکبار به جامعه پمپاژ تبلیغاتی می‌کند اثری نخواهد کرد.
 
از این رو راهیان نور می‌تواند فرصتی برای تولید قدرت نرم جمهوری اسلامی باشد که بیش از گذشته باید آن را توسعه داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها