به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی علیه السلام و گرامیداشت روز پدر،طرح ترنم بهشتی با عنوان آئین همسرداری در مسجد صاحب الزمان ارواحنافداه پردنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۲۹۱۹
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ عضو فعال پایگاه امام خمینی(ره)، صداقت و راستگویی را در آیین همسر داری مهمترین مبحث دانست و اظهار کرد:صداقت و راستگویی در مبحث آیین همسرداری یکی از بهترین ویژگی هایی است که هر انسان سالمی می تواند داشته باشد صداقت همان آهن ربای نامریی است که باعث جذب دلها به هم می شود و از آنجا که قدرت این آهن ربا در اختیار ما انسان ها است این ما هستیم که می توانیم از آن بهترین بهره را ببریم صداقت شاه کلید روابط انسانی سالم است که بدون آن روابط دچار لطمه خواهد شد.

وی افزود:احترام به همسر از عوامل مهم و تاثير گذار تربیت فرزندان و ايجاد جامعه اسلامي است.مادری که در خانه، عزیز باشد و مورد تکریم شوهرش قرار گیرد، با روحی سرشار از عاطفه و آرامش و احساسِ شخصیت، فرزندان را تربیت خواهد کرد، به عکس اگر همسر در خانه مورد آزار و اذیت روحی و جسمی قرار گیرد و شخصیتش در خانه و پیش فرزندان تحقیر شود، بدیهی است که از روان سالمی برخوردار نخواهد بود و در نتیجه، آرامش خود را از دست داده و اضطراب و نگرانیِ او در فرزندان نیز تأثیر خواهد گذاشت.

کاظمی، آیین همسرداری حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها را بهترین اسوه برای بانوان دانست و گفت:همسران برتر همواره آماده استقبال و بدرقه یکدیگرند و کار اداره و منزل و آشپزخانه و رسیدگی به امور بچه ها نمی تواند مانعی برای استقبال و بدرقه هر روزه زوج همسران باشد. حضرت فاطمه سلام الله علیها که نمونه بارز و مصداق کامل زن است، بهترین و کامل ترین مصداق برای الگو گیری می باشد،بی تردید در این ازدواج مبارک،اهداف و مقاصدی بیش از آنچه در ازدواج های معمولی منظور است،در نظر بود. آن هدف برتر،همانا همگامی در مسیری بود که موجب کمال اعضا خانواده و همچنین اجتماع می شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار